måndag 1 oktober 2007

Strömholm.


Idag blev jag glad. Via en av mina "glutt-bloggar" (Alltså en blogg jag gärna gluttar in i för att få inspiration, tyckar-glädje eller bara har tråkigt..)hittade jag Christer Strömholms hemsida.
Jag lade honom ifrån mig lite efter "On Vierra Bien" som visades upp på Arbetets Museum här i Norrköping. Eftersom jag vandrade omkring i säkert fem timmar uppslukad av hans verk. Och sen fem timmar till dagen därpå...

Guldkorn förblir guldkorn om man vaskar fram dem och sen avnjuter dem för att sedan vaska fram dem igen.. Lite den relationen har jag till Strömholm.
Nog för att internet aldrig kan göra hans fotografier rättvisa, men jag tycker det är kul att dem gjort en fin hemsida till hans minne med många av hans verk samlade. Nu har jag att roa mig med en stund...
Om ni frågar mig så är nog "Place Blanche" personliga favoriter.

Inga kommentarer: