tisdag 2 oktober 2007

B.A.J.S- S.S.U


Nu ska vi se här...hmmm...

Banala Anala Jävla Snorungar-Skämmes Samt Undvik...

...all jävla kontakt med politiken igen!!!
Jag har aldrig haft speciellt mycket för ungdomsförbunden.
Inte för att dem skiter ner hotellrum eller slåss men det gör ju inte saken bättre.
Ungdomsförbunden står med självgoda miner på våra gymnasieskolor och delar ut karameller.
Det har jag aldrig förstått. "Kom här nu lilla vän ska pappa bjuda på karamell och lura i dig dumheter..."
Många, (inte alla eftersom jag inte känner alla) MUFare klär sig i slips innan 20 års ålder och bakåtslickat hår och snackar fejkad Stockholmsbrytning om saker dem snappat upp vid Rika Pappas middagsbord men inte har en jävla aning om i praktiken. Och bjuder på godis.
Såklart!
SUFare har jag ingen överdriven koll på heller men på den tiden jag gick på gymnasiet var SUFarna också självgoda men osminkade i H.M kläder och alla vi stackars satar i mitten fattade aldrig riktigt vad det handlade om.
Det var som två läger där alla hade sin självklara plats utom vi som söp och rökte i smyg och faktiskt tyckte MASSOR med viktiga saker men aldrig riktigt kändes oss välkomna någonstans.
Inte för att vi inte var välkomna. Det tror jag verkligen inte. Men för att det KÄNDES så.

Berodde det på de färgglada banderollerna? På att alla såg så förbannat upplysta och smarta ut?
Eller berodde det kanske på karamellerna?
Jag vågade fan aldrig ta någon jävla karamell för då visste jag att dem skulle försöka tuta i mig massor med saker jag inte hade någon överdriven koll på. Vilken jävla sextonåring hade det?
Eller ännu värre, förvänta sig en ÅSIKT. Oh my god....

Eller så gick alla grabbar och tog asstora nävar med karameller och gick därifrån.

- "Haru hört talas om MUF?"

- Vilken jävla MUFF? Jag har ju fan precis lärt mig hur min egen funkar...Har inte tid med sånt.Dessutom är jag STRAIGHT, HEETEROOO, NORMAAAAL.

Sååå jävla coolt att svara någonting sånt. (Inte det sista med straight och det. Det lade jag till nu utan att egentligen veta varför..)

"Du kan ta din fläskiga SlipOver och Canadagäss-Jacka och köra upp någonstans ditt förbannade kapitalistsvin! Är DET en åsikt?"

Ja, en lätt åsikt, för man behöver inte tänka utan bara samla ihop alla fördomar man har i hela världen.
Men vem faan hjälper en att bli av med dem?
Inte var det alla välkammade MUF(F)are på min skola iallafall.

Jag minns att det var MUF som irriterade mig mest. Någon med det nonchalanta sättet att behandla oss brudar på kanske. Blandar man politik med hormonstinna tonåringar kan vad som helst hända....
Eller inte MUF kanske, eller jo för alla rika grabbjävlar var FAN med!!!

Men, hehe... eftersom SUF bajsar på väggarna vet jag inte vad som är värst.
Jag röstar grönt....

Inga kommentarer: