måndag 22 oktober 2007

Sömnfri

Jag är inte bara arbetsfri för tillfället utan även sömnfri. Dock inte kattfri någonstans eftersom Oggy envisas med att sitta i mitt knä när jag sitter vid datorn och slicka mig i ansiktet.
Kan inte han bara chilla lite som den andre kissen.

Jag gjorde det makabra misstaget att dricka en liter citronvatten på kvällskvisten eftersom jag krökat tre dagar i rad och misstänkte en lätt uttorkning.
Jag haver nu urinerat fyra gånger sedan midnatt.

Eftersom Bill Gates-Walle och undertecknad inte har något annat än 40 kronor fram tills torsdag går jag självklart omkring och är sugen på precis allt vi inte har råd att köpa just nu.

Mmmm, thaisoppa med mängder av räkor, chili, purjo samt paprika.
Mmmm, ett mustigt rödvin och mustiga brieostar och mjukostar med kryddning och meeer mustigt rödviin.
Mmm, nybakat bröd inköpt från bageriet med tjocka skivor port salut ooost

Jag har rätt så dyra matvanor. Det blir inte speciellt mycket pasta med Eldorados crapiga ostsås om man säger så.
Det är rättvisemärkt, kravmärkt, högkvalitativa råvaror.
Inget skit in my kitchen!
Borta är tiden med Gorbys Piroger och Billys Pan Pizza (vilket var den uteslutande utfyllnaden i Walles kyl innan jag kom och lade mig i. Nu har vi en dubbelt så stor kyl och Walle svullar broccoli. Mr: Jag-vill-ha-en-kebabrulle-utan-sallad- Wallman!

Jag petar med fladdrande snobbiga fingar, klagar högljutt på grönsaksdisken etc. när jag är någon annanstans än i typ Saluhallen. Willys är närapå bannlyst men vi handlar såklart där ändå. Men det är bara för det billiga dasspappret och typ allt annat billigt som inte är Eldorado. Men aldrig något grönt, om det inte är fryst.
(Jag vill helst verka flawless och utesluta det faktum att vi rumlar in på pizzerian in our hood var och varannan helg eftersom vi redan förgiftat oss med hutlösa mängder alkohol...)
Tacka faan för KRAV i veckorna då!!

Jag skulle behöva vara lite mindre dålig. Över lag.
Jag är faktiskt väldigt dålig.
Imorgon SKA jag bli nyttig igen.

Nästa helg blir mysig. Vi ska åka ner till min farbror och chilla med honom. Det blir groggande och poker mitt ute i buschen.
Välbehövligt faktiskt.
Jag har världens mysigaste farbror. Lite kuriosa.

Men herregud kan jag inte bara GÅ OCH LÄGGA MIG!

4 kommentarer:

Anonym sa...

kan du nångång känna ett du e lite "jobbig"?

Anonym sa...

Kan DU nångång känna att du är lite dryg?

Anonym sa...

Jag mena det inte som något negativt! jag mena bara att det måste vara jobbigt o hela tiden gå runt o tänka på hur alla har det hur alla mår osv...

Tessan sa...

Mjahaaa!
Ja då förstår jag.
Jag blir ju oändligt trött på mig själv. Vilket gör att jag inte vill umgås med mig själv. Vilket gör mig jävligt frustrerad eftersom jag inte kan fly ifrån mig själv.
Ungefär så!
Det går ju över men svackorna är alltid blä. :/