torsdag 4 oktober 2007

Låt oss supa ifred!!!

Sällan har väl Storebror gjort sig mer påmind.
Jag riktigt gör i byxan. Nästa steg är väl ransonering på bolaget.
Jag som som så många andra kämpar för min rätt att få supa mig full billigare. Eftersom jag hur dem än gör, kommer att supa mig full!

"Duu, faar baarraa inhandla een vinflaska åt gåångeen och baarraa om du kan beviiisa att du ska haa deen till middageeen med din äkta maake"
(Detta uttalas då väldigt låångsaamt och snoooobbiiigt...)

Det handlar alltså om privatimporten.Som ni kan läsa mer om här.

Detta vet våra makthavare och det enda dem är intresserade av, är vad dem själva kan utvinna. Staten förlorar mängder med cash på en skattefri legalisering av privatimporten.
Medan vi slipper sätta oss i lastbil och åka ner till Tyskland.
Ett jäävla meck det där alltså.
Flygvärdinnorna skulle kanske slippa allt jox med alla femhundrafemtiofuckinelva påsar med booze som ska joxas in på varenda jävla stol för att därefter joxas in under fötterna eller måhända ovanför i de minimala skåpen.

Samtidigt, hur dyr blir inte frakten om man beställer ex antal flaskor sprit från till exempel Tyskland? Jag tycker fan det är dyr frakt på bara en jävla kamera.
Kommer privatimporten nyttjas av andra än rika?
Å andra sidan, om ett gäng ungdomar går ihop kanske inte frakten blir så jävla dyr.
Klurigt det där.

SÄNK FUCKIN SPRITSKATTEN I SVERIGE I STÄLLET!
Vi bor alldeles för nära finnarna, tyskarna och även danskarna (norrmännen känns på något vis mer välkammade..) för att någonsin sluta supa ner oss.

Inga kommentarer: