tisdag 23 oktober 2007

Dagens spya.

Sport i media.

- Henke Larsson, vad tycker du om matchen?
- Eeeeeh, Jooråsatteeee, deteee, gickeeee, vällee rättee sååå braaeee. Liite tråkigt mot sluteteee, men det tog vi ju igeneee redan innanneeee i första halvleeekeeee.

Tråkiga, svettiga jävla karlarslen som får ta upp ASLÅNG tid i nyhetsprogrammen där man skulle kunna snacka om viktiga saker. Som att stoppa mobbingen i skolorna, få unga tjejer att fatta att det är skitkorkat med silikon, få unga killar att fatta att det är skitkorkat med silikon, få föräldrar att sluta föra vidare rosa/blått stereotypen till sina barn som går på dagis.

Men okej, Svett-Henke, Svett-Freddan- Svett Olof Mellberg.
Och nu har jag bara räknat upp dem riktigt kända!
Varför tvingas jag lyssna på en fräknig pojkspoling från typ, Djurgårdens C-lag eller vad det heter?
Hur många bryr sig EGENTLIGEN?
Det kan vara lite roligt med fotbolls-VM men det är ju mest för att det är lite svennigt på sommaren och man får typ dricka öl mitt på dagen. Yeeeej!
Sluta flåsa och svettas i min radio. Sluta flåsa och svettas i min TV.
Detta gäller även Ishockey, bandy, handboll och diverse andra svettiga sport-sporter.
-----------

Godmorgon förresten. Eftersom jag inte sovit ett endaste dugg inatt. På riktigt.
Inte ett dugg. Jag har stirrat i taket sen klockan 00. då min bättre hälft lämnade in.

Jag ger upp. Ska hålla mig vaken tills ikväll då jag förhoppningsvis slocknar som ett ljus vid 21.
Looser är vad det är.
Insomnia.
Konstigt.

Ebba von Sydow hugger tillbaka mot nätmobbing och näthat.
Men det är bara för att hon själv blivit drabbad.
Sätter jag en sömnlös tunna skit på.
Men jag förstår henne. Det måste vara skitjobbigt! Hårdare slag mot fega anonyma elakingar på nätet.
Gör som jag. Skaffa nördkompisar som kan spåra anonyma elakingars IP.
GOTCHA!

Det kan kanske bli en alldeles ny organisation.
AE. Anonyma Elakingar.
Fega, elaka, olyckliga små kräk utan självförtroende och hyfs!
Håll er där och var elaka mot varandra i hemlighet. Ni går ju igång på det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D JAG FICK JOBBET! :D

nataber sa...

HAHAHHAHAHHAHA svett-olof mellberg! roligaste jag läst ever! fan att du inte sover :( testa en banan innan du ska sova. ska funka puss

Anonym sa...

hahaha, jag älskar när folk spyr galla över sport :)