torsdag 25 oktober 2007

Millenniumfilmatiseringen rollsatt

Mjaha. Så var huvudrollerna klara för filmatiseringen av triologin jag hade näsan i konstant tills i somras.

Micke Nyqvist gör Micke Blomkvist. (MOUHA SÅ IRONISKT)
Noomi Rapace gör Lisbeth Salander


Det här måste ju vara skitsvårt. Alla har ju sina egna bilder av karaktärerna så det är lätt att bli besviken.
Om jag ska vara skitärlig så var min första tanke att Noomi är för gammal och söt och att Micke Nyqvist ögon är för vattniga.
Jag hade liksom föreställt mig Mikael Blomkvist med tjockt lite smålockigt hårsvall och självgoda stora bruna ögon. I know the skådis for the job men minns naturligtvis inte vad han heter.
Jag hoppas dem får Noomi att se ut som en riktig hårding. Och Pimpar upp Nyqvist rejält fr han ser ju fan rätt sliten och halvalko ut. Men jag älskar det han gör så det här kan faktiskt bli väldigt intressant. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

För mig kan de faktiskt funka, speciellt han. Det är väl inte riktigt så jag tänkte mig honom, men han kan funka!
Klipper de henne riktigt kort så tror jag hon funkar för mig också.
Hyfsat iallafall!

Men det är det jag älskar med böcker och som jag försöker förklara för min icke-läsande sambo, att i böcker får man tänka själv.
Så det är inte konstigt att böcker ofta inte blir bra som film.

Guldlockig och brunögd säger du...
Så ser han inte alls ut! :)

Tessan sa...

Jo, det kan nog bli riktigt intressant. Men jag hade nog tänkt ig Micke lite mer, "finmejslad" Han beskrivs som en vacker karl. Jag vet inte riktigt. :) Njää, guldlockig var nog inte det jag tänkt. Men typ, mörkbrunt lite grå strån här och var och vågigt lite bakåt. Haha.
Får se hur förvandligen blir. För Nyqvist är jävligt bra.

Ja min sambo försöker läsa på kvällarna men han somnar alltid direkt med boken på näsan. Hemskt sött men inte så litterärt. :)

Anonym sa...

Min har börjat lyssna på ljudböcker i bilen, bättre än inget!

Men han lurade mig som fan när vi precis hade träffats, då hade han 2 böcker med bokmärken i på sitt sängbord... men det var väl det enda han hade läst i sitt liv, runt 30 sidor i två böcker.
Och jag som trodde att han var en kille som läste... när jag insåg misstaget hade jag redan ring på fingret och var gravid :)

Anonym sa...

Men guuud vad gnälligt det lät... så illa är det ju inte, och vi skulle ju snacka om filmen, inte om min sambo!