onsdag 10 oktober 2007

From.


I den här texten tänkte jag inte svära, inte skriva versaler, inte vara arg, inte tycka massor utan bara lyssna på min lilla katts kurrande eftersom han sitter brevid mig här på datorn och kurrar.


Kurrkurr....

Kurrkurrprrr.
Kurrkurr....

Jaha, det var ju kul.
Igår tog vi bort Oggys manhood. His "balls".
Nu har vi 40 kronor kronor kvar. Varje
25.e tror vi att vi är Bill Gates...
Vi hoppas desperat på att vår säng ska bli såld till helgen. Gamla alltså.

Hos veterinären igår pep och jamade Oggy som en tokig. Mjaaaaaooooooooookrrrmjaaaaaao. Först kom en ung snubbe med hästsvans och världens vattnigaste jag-älskar-djur- ögon. Han var gullig och klappade på Oggy. Sen kom en tjej och noterade att han var taskig i pälsen(?) och då tillkallade dem en veterinär för att se så det inte var mask för då kanske dem inte kunde söva honom.
Jag kände mig som en dålig matte men han blev ju avmaskad för 4 månader sedan drygt så jag haffade en broschyr när de hämtade veterinären och där stod det att det räckte om man avmaskade 1-2 ggr/år.
Piuuh.
Det visste jag väl...

Sen sa veterinären att det kunde bero på fodret.
-Vad ger ni honom för foder?
- *harkel* Eh, ja han får ju Mjau's "fiskfest" bland annat..."Räkfrossa"...

Eftersom Bill Gates-Walle och jag råkade bli kära i en Siames-korsning med en skvätt norsk skogskatt kunde de inte avgöra om det var den ovanliga mixen som orsakade att pälsen såg lite "flottig" ut. Som de uttryckte det. När han satt där på britsen såg plötsligt hela han väldigt raggig ut. Min sötkatt.
Vi snackade med två vets och båda var iallafall helt på det klara med att han hade vitaminbrist. :(
Då blir pälsen ledsen.
Vi fick hem två provpåsar med svindyrt veterinärfoder som dem bedyrade skulle vara mer ekonomiskt i längden eftersom det mättar mer och innehåller mycket mer nytta.

Oggy slafsade i sig en tvådagarsranson på fem minuter. Sen mjauade han efter mer.
Leo var inte sämre och honom ska vi inte kastrera förens nästa kön- LÖN. Orsäkta.

Vi ska köpa en tvåkilos säck med Hill's foder för 185:- Se hur länge det räcker och även dryga ut med typ tonfisk och sånt. Ingen mer billig kattmat. Nu ska Oggy vara frisk och stark med glänsade päls. Renrasig eller ej. Du kostade 1200 kattjävel. Då ska du äta som en blåblodig. Och se ut som en. :)

Mitt hjärta typ dog igår morse när vi tog Oggy till kliniken och lämnade Leo alldeles själv. Först tog han det coolt. Kelade med mig när jag kom hem och vi somnade om tillsammans i sängen och han höll sin tass i min hand. Love when we bondar.
Sen när vi vaknade var det som att han hajjade att Oggy inte var där. Han gick runt och letade och pep.
När Oggy kom hem vinglade han omkring och mjauade och vinglade och var skitglad. Leo med. Bästisar. :)

Okej, jag svor lite.
Men jag skrev inget om politik, fula människor, min utseendefixering eller min begynnande förkylning som jag bävar för ska bli värre för då får jag inte åka hem till mamma imorgon och jag saknar min mamma. Hon ska göra mat till LåtsasBillGates och hans fru.

3 kommentarer:

nataber sa...

näää lilla oggy. men jag & oscar fuderade också på det där med pälsen. plus att han är så tokigt smal. men sånt märker man inte för nån annan söger det om sina egna katter. men aaw så söt han ser ut på bilden. hur tog han det? är han bättre nu? med mjauandet? puss

Emma, sa...

Haha, du skriver så mina tårar sprutar mer än vanligt. JAG ÄR ASFÖRKYLD och tycker fruktansvärt synd om mig själv. Ligger ensam hemma och nyser mig baklänges. :( Så jävla rätt med katten, du skriver underbart kul. Hoppas Oggy mår bättre nu och att sängjävlen blir såld. Kramas

H sa...

hehe stackars oggy.. hans manhood är borta liksom!
för övrigt köper jag 4 kilo kattmat för 330:- till mina små barn! dyrt! räcker typ 1,5 mån