onsdag 31 oktober 2007

Tischor med tryck är för nördar?

På P3 snackas det nu om T-shirtar med konstiga/roliga tryck.
Ni vet. "Ja, jag vill knulla" eller den klassiska "Öl byggde denna vackra kropp" som förresten en skitsnygg brud hade på sig i omsydd version på Roskilde. Då var det faktiskt lite kul. Men jag var ju proppad med öl själv iofs....

Men det jag inte riktigt förstått än är turnetischor, konserttischor och dylikt.
Fyller det upp egot lite hos en själv att veta att nu vet alla att jaaag var dääär.
Vem fan bryr sig?
Jag skiter i alla med urtvättade fula Metallicatischor från -88 eller att man varit och sett Bob Dylan -79

Jag förstår ju att det såklart har ett egenvärde. Att upplevelsen har betytt någonting och att man vill bära det med sig.
Men å andra sidan är det en snäll och förstående tanke och jag är inte speciellt snäll.
Eller förstående.

Om någon läser det här som har ett svar. Om än individuellt så dela gärna med er.
Jag fattar ingenting.

Jag har förvisso en gammal Kent-tischa. Men jag brukar vända den ut och in. Den är bra att träna i.
Jag går gärna ut i min pojkväns Entombed-tischa För den är skittuff och jävlas med feministsymbolen vilket jag tycker är underbart provocerande. Vem fan har ensamrätt på en symbols innebörd? Inte fan är det femibrudarna. Inte fan är det satanisterna. (Pentagram) Slå upp den ursprungliga betydelsen i en religös ordbok förstår ni vad jag menar. :)

Nu kom jag visst av mig. ...
"Jag var där"- tischor är skitlöjliga.
SÅ !

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fast en Eddie-tröja hade du väl velat ha, va?!

Tessan sa...

hahaha..det vetifaaan. han är ju en ful gubbe. haha..

Perny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Perny sa...

Oj jag vill ju bara ändra en sak som jag tyckte jag skrivit fel, snacka om att göra en stor affär av det *pekar uppåt*

Att ha en tröjja från en konsert kan väl vara att visa en ståndpunkt. Musik har ju blivit en typ av livsstil så att ha på sig en tröjja som visar att man var på en konsert kan ju visa vad man har för personlighet. Så ser jag det :) i alla fall när jag har på mig mina konsert-tröjjor, och så kostade dom ju en rejäl slant oftast också så man vill ju använda dom ;)

Perny sa...

By the way, bara för att skriva ännu en gång så vill jag säga att jag gillar din blogg så mycket att jag har länkat till den i min blogg, har du några invändningar till det så får du hojta till så tar jag bort det.