söndag 30 september 2007

"Jag vill ligga och kissa..."


Så sa jag när jag rumlade in genom dörren från en krogrunda för ett tag sen. Det var tydligen därför jag ville duscha mitt i natten...
Sådana saker vill man inte veta att man sagt.
Eller jo det vill jag nog, för det är ju ganska roligt också. Jag undrar om man successivt blir dummare och dummare om man super ofta för då hinner kanske inte hjärnan producera nya hjärnceller i takt med att man gör sig av med dem....
Så är det nog.
Balaaaaaans i tillvaron, balaaaans.
Hell it ain't.
Jag skulle tråkas ihjäl av balans. Dock skulle jag hemskt gärna sova bättre.
Efter att jag tvättat bort (katt)kisset från min bäddmadrass imorgon kanske det löser sig. Nu slipper jag brottas med W iallafall.

(Bild från gårdagens spritorama med lillsyrran...)

Pengar försvinner i rasande takt. Äts och dricks upp, investeras i sängar, toalettpapper och annat livsnödvändigt. Som jeans för 1400:-...
Men FAN så snygga jeans.
Jag och W samt två polare bestämde i helgen att vi skulle se Magnus Betnér när han kommer till Norrköping. Jag har varit med på noterna sedan länge och nu är vi plötsligt fyra. Bravobravo. Hoppas biljetterna finns kvar när vi har råd att köpa dem..
Känner att jag behöver lyssna på någon som är lika förbannad som jag själv, men roligare.

Ligga och kissa...
Om man inte blev fet och om det inte var så extremt ohygieniskt skulle jag gärna ligga och:

  • Äta (Grav sätta i halsen risk)
  • Shoppa (eftersom jag hatar att befinna mig bland allmänheten...)
  • Tvätta mig (Sitter förvisso JÄMT i duschen. Desto bättre nu eftersom vi har en handikapp-pall som W fick hem när han bröt benet...)
Fan..det slog mig att det mesta faktiskt GÅR att göra liggande numera. Trodde listan skulle bli aslång, men sålänge man äger en laptop så...

Numera lockar vi till global solidaritet med röda tröjor. Rosa band, mustascher, fula gummiband med budskap att sätta runt handleden.
STOPPA AIDS, GE DITT BIDRAG TILL BRÖSTCANCERFORSKNING, AVSÄTT KUNGEN, GE MIG MASSOR MED GODIS...(den kom jag på själv..)
Men den finns säkert.
Aldrig har väl ett gäng soffnötare med fyrkantiga ögon av allt TV-tittande, ivrigt längtande till torsdagens ärtsoppa befunnit sig i samma aktivisttankar som dagens föraktade ungdomar samt lärda äldre. (Hur fan formulerade jag mig nu...?)

Jag gillar det! PÅ med tröjorna. Och när ni ändå är igång kan ni dissa Reinfeldt, skära ned på er köttkonsumtion, ifrågasätta resursfördelningen i världen samt bränna arbetsförmedlingen!
Kanske sover ni bättre då? Även ni som kallar er höger agerar på vänstermanér med RÖDA tröjor!!!
Kanske kan punkare bli kompisar med livrädda fyrtiotalister, kanske klär någon av Bingo Rimér alla kläder och puttar ner honom i en tunna med bajs, kanske någonstans innerst inne börjar vi förstå att massan inte fattar något alls utan är en skock meningslösa flockdjur.

Inga kommentarer: