tisdag 25 september 2007

Toalettborste

Om någon googlar på toalettborste av någon outgrundlig anledning kommer dem hamna hos mig. HAH. Ni kommer inte undan era asdåliga Inte-läsa-Tessans-blogg-arlsen. :P

Min Gro(hur i helvete gör man tyskt S på datorn nu igeeen)-Schwester som är så duktig på att baka paj och ha ett fint hus har även hon en blogg. Där lägger hon upp fina små bilder på Barbapappor och inredningstips och annat roligt. HÄR!

Igår frossade W och jag i Michael Moore dokumentärer. Den karln måste ju vara den bäste karl som funnits. Det ironiska med honom är ju att han vet mer om Skit-Amerika än de flesta men älskar landet fortfarande så högt. Hans nationalism sträcker sig långt längre än bukmåttet om man säger så. (Jag vet att det inte var en rolig liknelse alls men jag har ingen humor för jag är snorig...)
Vi såg "Sicko" iallafall som handlar om Amerikas hälsopolitik och jag skrattade, men mest grät jag. Jävla äckliga gubbäckeljävlar som industrialiserat och privatiserat varenda jävla sjukhus, vars försäkringsbolag gör det precis jäävla omöjligt att få hjälp.
Flera människor förlorade sina familjemedlemmar på grund av att försäkringsbolagen vägrade bekosta vården. De få som nu var försäkrade.

Mickael spårar ju lätt ur och det gör han ju här med. Ett gäng män och kvinnor som lidit allvarliga sviter efter 9/11 för att dem hjälpt till att röja döda kroppar och rädda människoliv i flera dygn FRIVILLIGT får åka med Michael till Kuba eftersom det visar sig att Fuckin Guantanamo är den enda Amerikanska plats där sjukvården ser ut som den borde göra i hela USA. Dock släpps dem inte in där men på Kuba får de hjälp. En lungmedicin som en kvinna får betala 120$ för hemma kostar ca 60 cent där. Hon gråter, jag gråter.
En man som lider av posttraumatisk stress på grund av minnesbilderna från olyckan gnisslar sönder sina tänder på nätterna och drömmer hemska drömmar. Han får hjälp med nya tänder och ram för allt. så blir han SEDD!
Inga av människorna Michael träffar i filmen har fått någon hjälp. Och det är verkligen vidriga situationer. Bush hyllade alla frivilliga, alla brandmän. ALLT DEM GJORDE FÖR AMEERIKAAA! Det samlades in 50 miljoner dollar just för att hjälpa dessa frivilliga med sjukvården. Pengar ingen knappt sett röken av som jag förstod det.

Bush och alla dina vidriga, korrumperade anhängare: Vi vet. Alla vet. Dina dagar är räknade...

Inga kommentarer: