onsdag 5 september 2007

Recensioner

Jag har funderat på en sak.
Om en film, bok, eller exempelvis en revy ges ut, så brukar det alltid finnas "röster" om skapelsen.
De där citaten som står på affischerna eller på filmomslaget.

"Helt bedårande..."
-Aftonbladet.

"Otrooligt rooligt..."
-Svenska Dagbladet.

"Så man gör i byxan..."
-Terese Kamlin-Kuriren

Hela FYRA getingar av Expressen!!!

MEN!
Ibland är det filmer, där recensionerna kommer ifrån:

"Sanslöst drama med känsla för det okänsliga..."
-Norrbottens folkblad.

"Jag sitter läänge efteråt och blundar.."
-Smålandskuriren

"Släck lampan, tänd några ljus, drick en kopp te och njuuuut..."
- Trosas Dagblad.

Även fast jag inte gillar vare sig Expressen, Svenskan eller Aftonbladet så KAN jag inte låta bli att tänka...
Mjähä, var det den enda fjuttrecension de kunde få. Av Smeeuuläändskureeiren.
Så fjuttigt.
Fjuttfjutt.
Sitter nån liten skäggig gubbe i rutig flanellskjorta och hoppar ur kläderna av lycka med tanke på att han får gå på bio gratis. FÖRHANDSVISNING. Frugan får han ta med sig också.
Klart faan han gillar DEN filmen.

Tänk om jag skulle snöa in på att det beror på vårt statusifierade samhälle och att det såklart finns jätteduktiga skribenter och journalister och tyckar-proffs även i Norrbotten....
Men hur jävla kul skulle den här bloggen bli då.

MINDRE PK ÅT FOLKET!!
(På-Klistrat Präkt-Knullat Pretto-Krusidull...)



Inga kommentarer: