torsdag 27 september 2007

Höst

Ja försöker få min syster att förstå att det är viktigt att engagera sig i politiken. Att försöka förstå lite vad det handlar om. Inte enbart i politiken men i de flesta frågor som rör vår värld.
Men allt är ju politik så det går inte att komma undan.

Jag har svårt att hålla lågan uppe och diskutera när jag vet att allt bara handlar om pengar. Det fanns ett tag då jag hade järnkoll på precis allt som hände i världen. Jag höll långa utlägg om vikten att få bort Bush från USA, diskuterade globaliseringsproblematik tills jag typ dog. skrev elaka bitska krönikor som skribent, grälade om Sveriges falska jämställdhetsprincip osvosvosvosvosvosvosv....

Jag tänker fortfarande mycket politik i mitt vardagliga liv. Jag äter inte kött, jag kollar inte på skitfilmer utan mest dokumentärer och stand-up.
Inte så att just dessa saker MÅSTE VARA korrekta men de valen gör åtminstonde att jag känner att jag fortfarande tänker, känner och har lite koll.
Har plöjt Ron White samt Bill Hicks senaste dagarna. Jag kollar inte på TV för allt som sänds där får mig att i princip må dåligt.
Dessa standupare...Hicks är ett geni så stor han är. Det är så jävla vackert.

Poängen är väl att jag har tappat tron på att det finns någon egentlig mening med att diskutera NÅGONTING! Jag dog lite efter att ha sett Farenheit häromdagen. Jag visste ju att det var så, men att det var SÅ? Jag dör alltid lite efter att ha sett hans filmer. Och så lever jag upp så klart.
Men nu är jag inne i cynismen. BLÄÄÄ.

2 kommentarer:

nataber sa...

nej men tessan säg inte att du tycker att vara politiskt korrekt är att inte äta kött eller kolla på dåliga filmer. kan hålla med om att det kan vara ETISK försvarbart att hålla sig undan kött men vid att utesluta filmer för att känna sig mer politiskt korrekt (även fast det inte måste vara så) där går gränsen för lite fanatiker-varning. mohaha.

Tessan sa...

Jag skrev att dessa saker inte MÅSTE vara korrekta men att jag väljer bort det .Inte för att det är KORREKT utan för att jag mår dåligt av att se skiten. Det handlar ju om MINA val i MITT liv i MIN blogg.

Dessutom är jag fan den minst politiskt korrekta människa jag vet. Typ. :P