tisdag 1 april 2008

I Stockholm är jag föööödd...Kamlin gör en Orup OCH en Fredrik Lindström...


..inte!

Jag ploppade ut ur min finaste lilla mamma i Nuuåårkuuöööpiiing och för det är jag lite lätt bitter.
Mamma är inbiten Stockholmska och säger saker som;"Hörrö pyseeen" om nån ung snubbe springer över gatan.

Farsan är om än mer inbiten ifrån Västgöta slätten och från farsan har vi syrror anammat sköna ord och uttryck som:

  • Mörs - En äcklig fis
  • Mölja- skita
  • Ditt gamla ålaräns- Då är man fan inte varken intelligent eller snygg
Eller gamla dängor som:
  • Hon är full den gamla slinkan...
eller...
  • Veva upp grammofon sätt på nya stift...
När jag pratar bred östgötska låter jag lätt utvecklingsstörd.
Med ord som Sävlig och Uschalinge understryker jag detta faktum.

Och detta skrev jag för att jag längtar tillbaka till Stockholm och har ångest för jag måste utbilda mig och så är jag glad för att jag snart ska köpa en macbook och sen så vill jag utbilda mig i Stockholm så jag får pendla men det bästaav två världar. Smart va? :)
Om nån mot förmodan har ett välbetalt jobb eller annan kul ide så dela gärna med er. Jag är smart, duktig ch en jävel på ölhäv.

1 kommentar:

H sa...

Wii sthlm! Om en vecka typ! Ska du följa med va? (fin meningsuppbyggnad på den)