onsdag 9 april 2008

Dyrt...

För att bota min sanslöst idiotiska insomnia har jag idag investerat i ett té för 70 spänn.
Man får inte köra bil på det.
Eller rättare sagt, man BÖR inte köra bil på det. Det var en jäklarns massa valerinarot i. Och humle, och fänkål. Det kanske inte är världens godaste smakupplevelse men bör låta mig somna.

Att sova känns rätt viktigt speciellt inatt eftersom jag ska med tåget till Stockholm imorgon för en hel dags utbildning på kulturhuset.

Min jobbarkompis tänkte att det kanske inte var så konstigt att jag inte sover eftersom det händer mycket på jobbet och även privat. Det är utbildningar, bygget, val av inredning, irritation och besvikelse, stress med mera, med mera.

Och katten sitter mitt på golvet och mjauar så hela den lilla rosa munnen syns och förstår inte varför jag snäser.
Usch, nu bölar jag snart. Det är som med Friends-reklamen. När han tar fram ett rött Hej! och sätter på sitt lilla bord i sitt lilla rum.
UÄÄÄÄÄÄÄH. '
Inte en endaste liten vän för alla säger elaka saker och det ligger elaka ord under hans säng när han ska sova.
UÄÄÄÄÄÄÄH.
Däremot är killen skitsöt och har säkert 500 tjejer efter sig och är ballast i fotbollslaget. Dem skulle tagit en liten småfet rultig finnig klutt till kille vars för stora omoderna glasögon hela tiden trillar ner på näsan så han måste putta upp dem igen och så sitter dem lite snett för han har blivit omkullpluttad så många gånger.
UÄÄÄÄÄÄÄH!

Så. Jävla.Instabil.

Och inte ens mens. Bara massa i huvudet och ont i fötterna FÖR JAG MÅSTE STÅÅÅÅ HEEEELAAA DAAAGAAARNA.
Om man blev smal av att stå skulle jag inte synas i profil.

Anna, jag vill komma och bädda ner mig i din soffa.

Jag rapporterar senare om mitt barnförbjudna ört-te.

Inga kommentarer: