tisdag 15 april 2008

No more balls for you, mr...

I min eminenta, otroligt intressanta blogg kan jag idag tillkännagiva att jag har kastrerat min katt.
Eller inte jag, men veterinären då.
Han ligger på köksgolvet och buffar med svansen mellan benen. Lille missen.

W och jag ältar lägenhetsbyggande. Blir fan trött av tanken men det vi kom fram till idag är att JAG FÅR EN EGEN PLATS UNDER TRAPPEN MED SPEGEL OCH BORD FÖR ALLA MINA FÅFÄNGASAKER.

Yes, så om ni hör fnitter under trappen beror det på att jag sitter där och klibbar. Med ett glas champagne. Yep, jag är så otroligt glamourös så ni kan inte förstå.
Om ni bara visste hur det kommer små puffar av skär rosendoft när jag svävar förbi.
Frågar ni snällt kanske ni kan få låna min trapp en stund. Men bara en liten stund.

Imorgon ska jag dra mig till gymmet. Vill ju vara snygg förstår ni. Så där så männen vänder sig om när jag går förbi och dränker mig i rosenblad och gratis champagne och ber om ursäkt för hela sin existens, baaara dem får vila ögonen på mig en liten stund. Jag undsläpper mig ett svagt, sexigt, väsande läte och låter dem väl för all del titta en liten stund då. Om det nu ska vara så viktigt.
De allra vackraste kanske till och med får vidröra mitt hår en liten stund och tittar man noga kan man se att mina fötter inte ens vidrör marken när jag går. Mina chanelfötter.
Ja, dem kallas det när dem blivit adlade av Drottning Elisabeth, förstår ni.
Dem är så små och nätta att man kan inte ana hur ens ett par skor ska vara värdiga att fyllas av dem. En alldeles speciell storlek är det också. 36,678 och ännu en decimal. Specialbeställs ifrån Paris. Manikyren alltså...Skorna flygs in från Monaco.
Mina bröst liknas vid äppelblom och går svagt i rosa. Marsipanbakelse är ett annat uttryck som faller lätt på läpparna när man ser dem yppiga välvande, gudabenånade skapelserna.

Men oj, någon stöter emot mig på trottoaren. Vad falls?
En rufsigt mörkhårig flicka med obstämbar grön ögonfärg och massvis med fräknar tittar yrvaket upp på mig. Hennes fötter är storlek 41 MINST och en framtand ligger över den andra. Fy, så osmakligt. Jag skyndar mig därifrån och hon blir liggandes i rännstenen, tittar drömskt efter mig när jag rundar hörnet och försvinner in i rosenröda dimmor.

7 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha du är bra roligt du tessan! själv(och andra med mig) föredrar nog den där svarthåriga rufsiga flickan med fyrtioettor i skor! =)

Maria sa...

41:or är ju coolt ju!

Haha, måste berätta om vad min gamla hudn gjorde när min ena häst hade kstrerats på gräsmattan hos pappa (typ -94).
Jag och veterinären gick in i stallet för att vaccinera de andra hästarna. När vi kom ut var kulorna borta... de hade legat på gräset, fulla med lokalbedövning. Jävlar vad hunden spydde sen!

Maria sa...

Och vad dåligt jag stavar idag..

Tessan sa...

Vem är anonym? :)

Maria, att det är de största dasslock till fötter som skådats. Haha. Men Paris Hilton har ju 44. Hahaha.

Men fyyyfaaaan. Hahaha. Stackars hund. Vet inte vad som är värst. Äta balls eller spy upp dem. :)

Emma, sa...

Haha, ser dig framför mig med rosa pufftofflor med klack och cigarett med munstycke på, puff-puff låter det när du kommer svävande. :) Love you.

Timo är pensio, sover på maten och kl är 19. SKAM.

Imorgon flyger jag till Sundsvall. Tänk på mig upp i det blå. Alldeles ensam...

Anonym sa...

haha den anonyma var visst lisa, glömde skriva det. =)

Tessan sa...

haha men lisaplutt. okej:)