torsdag 3 april 2008

En önskan om att vara rik...

Jag kallar den: "Göran Persson när han hävdar att han är feminiiiissst..."


..stämmer inte direkt överens med mitt övriga synsätt på världen.
Ibland blir jag oändligt trött på mitt dubbelmoraliserande och materiella tänkande eftersom jag hatar fattigdom och liberaliserandet och marknadstänkandet som fan i mig inte ALLS gynnar några andra än de redan rika.
Igår peppades det inför European Social Forum som äger rum i Malmö i år.
Vi är ett litet gäng som ska träffas några gånger innan nu och bara peppa och snacka och planera boende och dylikt.

Det känns väldigt inspirerande att engagera sig i annat än smink och sprit.
Även fast smink och sprit är två av mina favoritsaker här i världen.
Jag gillar även att knulla, handla kläder, dansa hela natten, skratta högre än alla andra, dra dåliga skämt, skala banan, klämma pormaskar, ta massa plats i manliga sällskap,slå män som tar på mig. (En personlig favorit är att sparka dem i arslet så att dem far fram ettpar steg framåtlutade), dräpa ur mig elakheter utan menat allvar, prata för mig själv, skriva musik, skriva artiklar, göra konstiga mys-ljud när jag kryper ner i sängen och köpa klänningar (närmsta form av fetisch jag kommer)

En typiskt I-lands -slinka med andra ord.
Ty jag skämmes icke!
Ty jag haver icke vett!

Är det någon mer än jag som längtar efter parkhäng?
Dessutom är jag arg på mina katter för mina chili som jag odlat har äntligen vågat sig upp ur jorden och jag är så stolt som ett barn och tog bort plasten för att ge dem lite space.
Går ut i köket och då har KATTERNA HUNNIT KÄKA OPP SKOTTEN!
Mina stympade stackars chilifrukter vajar nu på halv stång i krukan men jag ska tappert hoppas på att dem får växa iallafall.

4 kommentarer:

Emma, sa...

Love your inlägg babe. Tack för att du finns. Fylla imorgon? :o)

Maria sa...

Jag vill också vara rik.. fast jag jobbar ogärna..

Nej, ärligt talat så när jag ett visst hat mot pengar. Pengar och religion är det som startar mest bråk i världen!

Runt 17-18 årsåldern hade jag tre hästar och ovanan att röka. Jag levde i stort sett på byteshandel. På riktigt! Jag hjälpte folk med deras hästar och fick allt möjligt; ett lass halm, en limpa cigg, ett par jeans, några hästtäcken, ett träns, ett busskort..
Så skulle jag vilja leva nu med.
Men det är svårt att betala räkningar med byteshandel.

Åh, så det är chili som odlas!

Anonym sa...

Precis. Trisslott nästa:)

Om man KAN något riktigt bra så borde man ju kunna idka byteshandel hyfsat framgångsrikt.
Min kille är smed och nu idkar vi grav byteshandel med vår ingengörsvän som ritar detaljerade fina ritningar till vårat bygge medan walle står i smedjan och gör trappräcken av stål till honom.
För ettpar plattor öl kommer vår rörmokarvän och hjälper oss att flytta toan osv osv...

Jag måste hitta nåt jag är riktigt bra på och sätta igång. :)
Kan du inte byta några av dina goda limpor mot till exempel en middag? :)

Det odla-DES. NU känns dem lite halv-döa. Jag boostar dem med kärlek och hoppas på framgång. :)

Ems:Det är mycket mycket möjligt att jag ger mig av in i dimman imorgon. Det är oändligt tråkigt utanför den. :) Dessutom är man inte lika snygg. ;)

Puss

Maria sa...

Jodå, jag byter saker ibland. Mest mot baktips och bröd. Hundkurs och flygbiljett har jag fått t.ex.

Funderar på att verkligen dra igång byteshandeln igen. Det är så många som frågar om jag inte kan baka bröd till dem. Sälja blir fel, eftersom jag har hund och inte kan garantera ett hårfritt bröd :), men byta känns ok.

Kan man få saker att växa med kärlek? Växter alltså?
Vi har rätt hängiga krukväxter här hemma, trots att min sambo är landskapsingenjör.. jag kanske ska krama dem lite?