lördag 26 april 2008

Hu-hu-hu ni vet.

Den här bilden är sommar hos min fina vän Anna och den påminner mig om at det snart är dags. :)

Så skriver en av mina favvobloggerskor Bodil om sitt sexliv eller snarare icke-existerande sexliv med mannen hon håller på att skilja sig med.
Jag garvar på mig när jag läser hennes supercharmiga blogg så här får ni en länk. Det var länge sen hon skrev och jag har abstinens. Snygga, coola roliga kvinna.

Jag älskar människor som delar med sig av sitt privatliv på nätet. Iallafall Bodil och Martina Haag. Som på ett komiakt sätt låter andra få ta del av såväl roliga, som jobbiga saker oxch ändå få ALLT att verka roligt. Med en sund distans till alltihop. Det får mig att känna att den här lyckofasaden vi alla så desperat försöker hålla upp inte är så satans viktig. Det är mänskligt att vara förbannade på varandra ibland. Att vara ett barnsligt rövhål för att sedan med myndig stämma tala om hur man vill att besticken i besticklådan ska vara organiserade.
Jag tror fullt och fast att en relation som inte lockar fram det absolut väärsta som finns hos en själv är en osund relation. Så länge man naturligtvis kan plocka fram det absolut bästa hos sig själv OCKSÅ! Som gapflabb rätt ut, nysa så slemmet flyger, kanske till och med PRUTTA inför varandra, fnissa fånigt och busa på samma sätt som man gjorde när man var barn, våga sänka garden, visa sig sårbar och ledsen och rädd men inte vara rädd för att stoltsera med sig själv!
Vilket Utopia va? Men jag tror på det. Jag slåss för min rätt att få vara mig själv få vara mig själv få vara mig själv!

Det var såklart lite ångest att utföra tvåan hemma hos Walle första gången eftersom toan ligger precis brevid datorn där han naturligtvis skulle sitta. Det blev mycket plums-papper och vattenkranen på högsta volym. Heliga guds moder.
Nu skriker jag, SKITHUGG, JÄVLAR ETT GÄDDHUVFVUD asahögt och kutar in på toan och stannar där MINST så länge så att fan grannen fattar att jag skiter. Men vattenkranen behåller jag. Det har jag ju alltid gjort. Heliga skval.

Nu bär det av till jobbet där en gullunge väntar för att käka frulle ihop med mig och sen ska vi göra gallerian osäker med penslar och fniss. Kul va? :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallåeller, jag skrev en kommentar åt dig men den försvann. Är jag censurerad? :(
Du är i alla fall snygg och jag tror att du pruttar med stil!

Tjingtjong!