måndag 31 mars 2008

Stockholm hos Frida och Lisa.




Es ist NICHT Loka.


I torsdags styrde jag kosan mot Stockholm med en flaska jäger och alldeles för mycket festkläder.
Det var skönt att göra något alldeles själv. Det slog mig hur lite ensam jag är nu för tiden.
Lyckades ta mig till Bagarmossen alldeles själv även fast jag pipigt frågade Frida om hon inte kunde komma och hämta mig.
- DU KLARA'RT! Kom det betryggande ifrån henne. Då lugnade jag mig och så guidade hon mig per telefon. Jävla Stockholm alltså.
Men den här gången skrek jag inte på ashög östgötska att jag HATAR Stockholm i tunnelbanan efter att ha ramlat i spärrarna för tionde gången. Kanske för att jag köpte mig ett tredagarskort och betedde mig som en vuxen.
Eller, det gjorde jag iofs inte alls. Men jag köpte ett kort....

Sen gick jag på universums bästa konsert och fick stå längst fram och titta på Kaizers och förundras över hur jävla snygga dem är live. Frida vill gifta sig med sångaren. Eller iallafall ligga med honom. Mer karisma är svårt att hitta faktiskt.

Jag blev raggad på. Av en lurvig svensk ena dagen och en lurvig amerikan nästa. Varför måste fulla män ta sig friheter? Inte ens FÖRSÖKA vara trevlig först utan direkt gå på hur snygg man är och att dem vill att man ska följa med till Östermalm. EFTER att jag tydligt talat om för lurvamerikanen att jag var lycklig sambo!
DE BLÄJR INGE KÖPENHAMN hör jag mig själv säga till lurvamerikanen. Någonstans i bakhuvudet sitter en relativt nykter Tess och säger- men Tessan, det var ju Östermalm och han snackar inte svenska.
Henne skiter jag i. Jävla tråkig brud det där.

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHA DEN DÄR BILDEN PÅ DIG MED KISANDE ÖGON kan vara det bästa fyllebilden nånsin... hahahaha :p
sådär ska du se ut när jag kommer hem härnäst, vi har mucho att ta igen, siss ;)
och klockan är nu ÅTTA och jag ska in till skövde och träna ;) SUG PÅ DEN :D