onsdag 14 november 2007

Vinterblek sjukling med halsont och finnar (jag) söker...

Varför finns det inget sånt program?
Om fula människor som söker saker.
Iofs har jag aldrig sagt att programiden genererar speciellt vackra människor men man kollar ju gärna på program om harmynta?
Dokumentärer om fula barn som mobbas i skolan men nu minsann ska få sig en femhundrade operation och kanske äntligen får leva ett "vanligt" liv.

Kom igen Tv4, Ni är ändå redan skitkass. Gör ett program om asfula människor som är trötta på att vara fula. Utan att operera dem.

Grannfejden är ju oxå en ljuspunkt i Arselbergs karriär. Jag undrar lite om det är på skoj alltihopa.
I Du är vad du äter sitter Annas man med en blond fitta på hakan och lirar gura på deras privata brygga och tillsammans motverkar dem fulhet i TV.
Tydligen.

TV är till för att hålla oss dumma. Korkade människor visar oss korkade saker som andra korkade människor gör.
Tacka vet jag South Park.

Igår fick jag ur mig två kreativa idéer. Tre förresten.
Det kändes så himla bra att jag var tvungen att belöna mig själv med en degistivechokladkaka och attack-baka chokladmuffins klockan 22 igår. (Jag har mens)

Walle fick fason på Cubase men det knastrar något i micken så vi ska fixa en ny mick.
Dessutom blev vi så himla sams att vi inte kunde sluta bara vara helt ny-sams med allt vad det innebär vilket naturligtvis var mycket trevligt och nu är det hemskt tråkigt att han är på jobbet.
De där sömnlösa nätterna när allt känns skit är ju som tur är inte speciellt ofta. Men det känns ju fan alltid så. Som att det alltid är så.
När folk börjar lyssna på min musik och typ gilla mig och sånt då ska jag prata om sådana saker.
Ett enda stort jävla Bolibompa.

Walle och jag kollar på hotell och vandrarhem och sånt. Vi vill åka till en liitenliiten myysig staad gärna med vatten och stora mjuka sängar och en vänlig tant på det lilla värdshuset där man får god mat och kan krypa upp i en stor fotölj framför brasan med varm choklad och läsa lite eller bara kika drömmande in i brasan och lära sig viktiga saker om livet och hur man undviker att slå sig och sånt men mest för att få vara lite ifred och vara någon annanstans än i Norrköping...

När vi såg priserna och att det naturligtvis drar igång Julbordshysteri med helstekta stackars grisar och feta gubbar som tar om typ 6 ggr kom vi fram till att det kanske räckte att åka någonstans över dagen. Typ Linköping. Ho Ho Ho.
Sen kom vi på att vi var typ dumma i huvudet för det går ju minsann att ta sig så långt som till Stockholm oxå.
Jävla Bondtölpar.
Norrköpingsbor som känner sig som bönder ibland(vi) söker...

Jag har ont i halsen och i kroppen. Och i fittan. Urinvägsinfektion på gång IGEN??
Jag vägrar tro det.
Och Im refusing the word "snippa"
Det var visst någon ballong med ordet SNIPPA med stora bokstäver som flög omkring över Sverige i somras för att lära folk "det nya politiskt korrekta ordet för muff" Citatet är mitt eget..
Jag hörde om det på P3 och förstår ju tanken.
Problemet med ordet fitta är att det betyder typ våt ängsmark i ordlistan. Eller gjorde. Vet inte hur det är nu.
Men då skulle jag vilja höra det här..;

- Oj, en hel del fittor på den här festen
- Va? Var då vi är ju mitt i stan?

eller..

- Skulle du vilja ha lite fitta?
- Visst, ska bara hämta gummistövlarna först.

Snippa, nippertippa, såssnipa.
GUUUD SÅ PUTTINUTTIGT DET BLEV NUU DÅÅÅ.

Klart jag föredrar Snippa framför ord som kussimurra.
Hade jag barn skulle det nog vara snippa som gällde.
Snippa och Snopp.
Hej Hopp. Alla nöjda.

Jag delar nu med mig av en söt liten historia.
En liten flicka i min närhet duschar tillsammans med sin bror.
De kallar hans snopp för "pillen" varpå flickan säger:
- Pillen? Då får min heta killen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan, vad svårt det är att ha en dotter och vilja ge henne ett bra namn på sitt kön!
Snippa ligger så fel i munnen, i min iaf, och dessutom är det påhittat! Man ska inte hitta på namn, det är lika pinsamt som att hitta på ett smeknamn till sig själv!
Jag gillar ordet fitta, men jag känner att det kanske inte riktigt är det rätta namnet för en (snart)8-åring. Jag KAN bara inte lära henne det..
Får väl ha en liten genomgång av olika ord för henne, så får hon välja.

Tessan sa...

Nää. Det där är skitsvårt verkligen.
Vad säger ni nu för ord då?
Snippa är väl ett helt okej barn-ord. Dock, som jag förstår det är det ju ett ord dem vill att alla kvinnor ska använda. Njuuääääh.

Men fitta är väl oxå påhittat isåfall? Iallafall om betydelsen från början är "våt ängsmark"?

Snopp borde ju vara påhittat med? Men iofsa kom jag på att det finns nåt på hästar som heter det va? :)

Anonym sa...

Med påhittat menar jag nog mer att man har satt sig ner och verkligen sagt
"att nu ska vi komma på ett bra ord som alla ska använda".
De andra orden har väl mer dykt upp på olika vis som smeknamn ska göra.
För jag har ärligt talat ALDRIG hört någon säga snippa förrän det blev "påhittat"! Det känns dessutom som en förlängning på ordet snopp, och jag får sådana där "Eva-skapades-av-Adams-revben" tankar!
Som att inget av de orden som man använt innan skulle vara bra nog..

Snopp på hästar är när de har en vit fläck längst ner på nosen, det är alltså ett tecken, precis som bläs, stjärn och dylikt!
Det finns även ballar nere vid hästens hovar... och ibland får de ha boots om de råkat ut för ett balltramp..
Det gäller att ha så lite av dålig humor som möjligt om man jobbar med de här djuren, annars skrattar man ihjäl sig.

Tessan sa...

EN VIT FLÄCK LÄNGST UT PÅ NOSEN?? OMG. Hahahahahahaha.
Hysteriskt roligt. :D

Ja det låter nästna som en snäll-version av ordet snopp. Tralalala, snippelilipp...
Trams.
Det får inte bli rätt och fel vad könet SKA kallas. Jag tycker folk redan har stora problem med att veta vad dem ska säga. Därav är väl snippa bra. För barn som sagt.
Min polare använder sig av ordet "fjossan" Haha. Det är ganska kul.
Jag kör nog med lite olika ord.

Balltramp. Därav alla machocowboys kanske? De försökte desperat hävda sina nedtrampade ballar med tuffa boots. ;)