onsdag 21 november 2007

Renovering.

Walle och jag har en liten tuff lägenhet som ska bli en stor tuff lägenhet.
Vi är i limbo. "Det är väl ingen ide att skaffa nya prylar när vi ändå ska renoveraaa"
Med andra ord har vi fan inte ens något på väggarna.
Fast jag har massa Afrikansk konst som jag velat spänna upp sen jag om hem.
I mars.
Jag är fan som farsan.

Walle renoverade första gången under de två månader jag var borta. Han köpte ett splitternytt skitsnyggt kök, tapetserade om, slängde upp väggar till ett separat sovrum med skjutdörrar. Tapetserade om hela vardagsrummet och lite annat nice. Det var så jäävla fint.
Det ÄR jävligt fint. Men det är typ 30 kvadrat.
Men vi har en vindsvåning ovanför oss. Grannen, som för öfrigt är snickare och ingenjör- ingengör, injgengjör? JAG KAN INTE STAVA TILL INGENGÖR.
tillika ölpolare har precis renoverat och byggt övervåning. Det blir så jävla snyggt och nu ska vi oxå. Måste dock få bygglov.Vilket vi naturligtvis får men vi måste gå igenom årsstämman först som inte är förens i mars. Men vi kanske kan få godkänt av ordföranden innan men då gäller det att smöra upp henne för hon är en illvillig kärring. Jävla bostadsrättsföreningar.
Sen ska Walle bygga en fet terass på övervåningen och där ska vi ha även vardagsrum, datahörna och förvaring. PÅ nedervåningen har jag klurat ut att vi ska slå ut hallväggen och ha ytterkläder och skor i ett utrymme under trappen vi ska bygga. Vi ska ha en fet garderob som täcker ena hela kortväggen i sovrummet som nu är vardagsrum. Där vi har vårat lilla sovrum nu ska väggarna bort och ljus kommer falla ner från takfönstren vi ska ha på övervåningen och där ska jag ha en ordentlig matplats med kanske en liten skärmvägg men iaf en massa golvväxter. Fejk naturligtvis eftersom katterna äter allt.
Där garderoben är nu ska vi slå ut väggen och bygga ut badrummet så vi har plats med kanske ett litet hörnbadkar och större dusch.

Grannarna har renoverat för 200 000 drygt. Köpte lyan ifrån början för 60 000.
Nu är den värderad till 800 0000.

Då har de fläskat på med äkta golv, riktigt stora fina fönster, braskamin, och ett minst sagt flådigt badrum. Såå, det är minst sagt genomförbart. I början på nästa år så..WHI.

Min katter är asjobbiga. Gatlyktorna lyste när jag gick upp. Vid 11.
Fy fan.

Inga kommentarer: