onsdag 7 november 2007

Snö i Klimathotade Norrköping. Vilket gör den blaskig, men ack så vit. Och grå, och gul..


Idag var det snö utanför fönstret när jag vaknade.
Det pirrade till. Nästan som när man var barn. Sen påmindes jag om att det väl inte kommer bli särskilt mycket snö här längre eftersom det blir varmare hela tiden.
Men jag hoppas på att det ska slå till iallafall. För KALLT blir det ju. BURR.

Den här julen ser jag verkligen fram emot.
Förra året var det grav jävla hets. Jag hade resfeber AGBAR. Jag skulle flytta från internatet, Walles lägenhet var inte en tiondel så fräsch som den är nu, jag var fattig student och hade inga cash och skulle lämna min stora kärlek och familj i flera månader. Jag var fan inte kartig. Och det var fan ingen vidare julstämning. Bara nervositet.

Det här året går jag omkring i lägenheten med fuktig blick och pratar med Walle om vilken typ av julstjärnor vi ska ha. Om vi får plats med en liiiten gran. Om kissarna ska få ha småsmå tröjor på julafton eller bara små bjällror(jag vet, det går lite överstyr när jag väl bryr mig om något..)
Om vi ska bjuda hem kompisarna eller bara familj på adventsfika med lussebullar som jag gjort själv. Och glögg. Fast den har jag inte gjort själv.
Vilken typ av panelgardin vi ska ha i köksfönstret för nu ska det jävla fönstret pimpas.
Vad för skål vi ska köpa som vi ska ha apelsiner fyllda med nejlikor i.
Fa-la-la-lala- la-la-la-laaaa.

Walle är personligen en jävla Grinch. Eller han var det häromdagen när han sa att han hatade glögg, avskydde lussebullar, tyckte att granar bara barrar och att katterna bara skulle skämmas och se fåniga ut om dem skulle ha en liten söt plinga på sig lite på julen.
Jag kastade ett åttapack toapapper på honom. Och en tom hårtorkskartong. Skrek att han var en jävla julhatare och att jag skulle bo hos mamma i jul som hade vett att uppskatta traditioner.
Jag har aldrig sagt att det är en bra ide att reta upp mig..
Speciellt inte i juletid.
Men det skulle han ju minsann oxå sabba.
För det var ju minsann bara början på November.
Vik hädan- Grinch.

Han bad dock om ursäkt och idag ska vi åka till IKEA och köpa ben till vår säng. Och kanske lite julsaker.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åååh, jag älskar också julen!
Jag gillar att jubaka och julpyssla, och jag gillar att slå in paket på olika sätt varje år!
Däremot tycker jag verkligen inte att julklapparna måste kosta speciellt mycket. Ibland har de julklappstips i tidningar, och föreslår glatt att man ska handla julklappar som kostar 2-300 tusen!!!
Mina brukar landa på 100-200 spänn, och jag vill inte ha dyrare tillbaka! Däremot skulle jag aldrig vilja sluta med julklappar, jag gillar att få något som någon valt ut bara till mig! Och att ge något som jag tror att personen skulle bli glad för!

Anonym sa...

Är det bara på min dator som mitt namn sitter ihop, eller mer sitter på "kommentarer" och därför inte syns??

Tessan sa...

Jaa, det är underbart roligt med presenter. Speciellt om man pysslat lite med presenten själv. Jag brukar knåpa ihop rim och skoja lite.

Nä, det är inte så himla viktigt egentligen. Men av pojkvännen vill jag ha något smaskigt. Haha.

Ja på det långa inlägget satt ditt namn precis under kommentarer.

Anonym sa...

Problemet pojkvänner och presenter uppkommer när man har gemensam ekonomi..
Om jag köper världens grej till honom som kostar en satans massa pengar.. och det är mest han som drar in pengar i det här huset, då blir det inte speciellt givmilt från min sida ändå..
Enda gången jag kände att jag verkligen kunde brassa på med presenter var när jag sålt min sista häst, för honom hade jag köpt låångt innan jag och sambon ens träffats, så det var MINA pengar jag slösade där!

Åh, fan, rimmar du?! Det gör min mamma också, men jag orkar aldrig hålla på med sånt.. fast det är kul att få paket med rim!

Tessan sa...

Haha, ja eller hur. Jag drar inte in mycket deg nu heller så det blir ju något enklare. Jag får kompensera med ett fetingrim..:)

nataber sa...

hahahhahahha walle grinch. jag dör. nu har jag läst ikapp din blogg. varken bloggar eller läser nu för tiden märker jag. du skriver så jävla bra så jag ska börja ha ett snöre runt fingret så att jag minns att läsa din blogg mer :) och fan vad jag saknar dig människa! puss