fredag 30 november 2007

Det är skillnad på fylla och fylla.




Detta är "Hitlerfyllan"
Taget efter att jag ramlat och skrapat upp överläppen till en Hitelmusche. Jag var vilsen, deprimerad och allmänt dum i huvudet den här sommaren. Jag är glad över att Oscar tog det här kortet. Det påminner mig om att aldrig bli så trasig igen. ALDRIG dricka om man mår dåligt psykiskt. ALDRIG!
Den här kvällen(efter det här kortet är taget, ja det blev värre) blev jag dumpad av en kille jag inte ens var kär i men som jag var med ändå för att jag var rädd och kände mig ensam. Han var en knarkande
osäker skithög som fick mig att må ännu sämre och i förtvivlan ringde jag mitt ex som kom som en ängel och hämtade mig med bil där jag stod mitt i natten, barfota med blödande svullen äckelläpp och jag vaknade dagen efter, naken i hans säng med en ömmande överläpp. Å-G-R-E-N.
Ingen foundation i världen kunde ta bort märket. Eller skammen.
ALDRIG MER DRICKA NÄR MAN MÅR DÅLIGT ELLER ÄR KLEN.
Bra vändpunkt ändå faktiskt. Man måste liksom läängst neeer.

Jag var 20 år.

Så har vi ju då "festivalfyllan" Den första bilden är från Hultan för två år sen. Den nedan är Bullret iår.
BRA TERRE.
Här ser jag ju då inte heller mycket ut för världen men jag är lycklig för Oscar sitter beredd med kameran när jag vaknar uttorkad i ett svettigt snuskigt tält och det enda jag vill ha är mat, vatten och en öl och en cigg och fortsätta ha roligt. :) Två minuter senare är jag back on traaack.

Så kommer en viktig. "Kompisfyllan"
Utan alla galna kompisar vore det aldrig någonsin värt att dricka. Aldrig någonsin. NI gör bakfyllan befogad. Ikväll blir det dock bara lite whiskeysmutt för min stackars hals.


1 kommentar:

Emma, sa...

Fy fan, jag garvar så svårt. Vad du ser ynklig ut på bilderna från festivalerna, haha, jag bryter ihop. Hade du trevligt igår? Kramar