måndag 12 november 2007

Blip, blip blip BLIP motherfucker!!!

Pip, knaster , sprak.
Tut, gläpp, skröff, krrrooiing.

Detta är min dator.
Den mår inte så bra.
Jag tror den håller på att dö.
Blöpp, fräng, skrong, BLIP är dödsångestskrik som hjärtskärande ljuder över min lägenhet.
Ytterst deprimerande. Och i behov av åtgärd.
Jag är skribent. Jag har suttit i ex antal redigeringsprogram, samt ordbehandlingsnamn som av någon underlig anledning gärna kallas "Doris" . Ett av dem iallafall. Troligen för att det är vad programmet är döpt till men skit samma.
Jag har chattat.
Jag har surfat.
Jag har Googlat.
Tankat ner saker fast man inte får. MOUHA.
Jag har gjort saker åt det "komplicerade" hållet. (notera min ironi) Som att defraga, formatera, spara saker på diskett och dylikt...

Jag har dock aldrig räddat livet på en dator med dödsångest förut.
Han är jättedeprimerad. Stänger av sig till och med. Påminner lite om Marwin i Liftarens guide...faktiskt.

Så igår ledsnade jag. Jag fixade ett dyngvirusprogram. Jag letade licensnycklar på nätet .Jag hittade några. Jag stoppade in dem i programmet. Det hoppade igång. Programmet letar upp varför datorn är ledsen. Programmet gör datorn glad.
Hoppas jag.
Men saken är att den har scannat skitlänge nu och liksom fastnat på 69%. Mitt i ett Desperate Housewifesavsnitt.
Hum, hum, hum....

Innan min kille blev jävligt het satt han med svartfärgad pagefrilla och gläppte med datorer hela dagarna. Detta var innan mig såklart. Fy fan vad jag inte stått ut med en datanörd.
Men han har fan inte brytt sig om att ordna ordentligt skydd på den här. Så nu jag saken i mina egna händer. För jag är asateknisk när jag vill.

Jag klickade lite på filen där han stannat. Det är en rar. Förstoringsglaset rör sig misstänksamt över filen. Detta är otroligt rafflande.
Jag väntar mig nästan att hela rummet ska släckas ner. En röd siren ska börjar lysa och så ska det låta från en sån där mistlur i ubåtar; DÖÖÖH DÖÖÖÖH DÖÖÖH....
Men det enda som händer är att jag börjar känna mig bajsnödig och uttråkad.
Jag klickar lite prövande på andra filer runt omkring. Ingenting händer.
Hum, hum, hum....

Jag har även avinstallerat saker.
Jag är duktig på att avinstallera.
Får ni någon gång problem med era datorer så TVEKA INTE!
Jag kan mitt shit.
Hum, hum, fuckin hum.

Datorn låter. Glärp, pling, plong, gnööl, ftung...

Inga kommentarer: