onsdag 21 november 2007

Klen.


Yep!
Jag är fan klen.

Imorgon ska jag utsätta mig för en sjukt jobbig jävla sak. Det typ värsta jag kan komma på faktiskt.
Jag har skrivit ut tio jäävligt prydliga cv och stoppat in i tio jäävligt prydliga plastfickor och imorgon bitti ska jag kliva upp vid 8 och göra mig "svaltnaturellmenändåupppiffadsomomjagjämtsågutsådär-snygg för att komma ner på stan samtidigt som det öppnar för att gå runt i tio jäävligt prydliga butiker för att fråga om någon kanske söker personal.

Nähä, inte det nä, nämen då får jag tacka så mycket...föreställ er hur de där orden liksom sipprar ner och luktar sirap och ruttet ägg och magknip.
Yep, magknip luktar folks. It does.

Det är tydligen det bästa sättet att få jobb. Presentera sig in person. Göra ett bra intryck. Ett insmickrande smile och en försäkran om hur mycket erfarenhet man har av att sälja kläder eller inredning för man har ju faktiskt sålt korv i två hela år. För att inte tala om hur berikad man blev av Afrika-resan och hur frilansjobb som faktiskt är jätteroligt oxå är horeri me inte lika mycket som att tvingas gå runt och sälja sig själv till butiksansvariga medan det står typ, missunnsamma bitches och packar upp kläder och sneglar på en och tänker: Den där subban får aldrig jobb här. Hoppas inte iallafall för hon är ju alldeles för fet och jag behöver faktiskt mina timmar....Tjejer tycker att andra tjejer är feta såfort dem inte har något annat att säga och för att känna sig snyggare själva. I am so övertygad. Thats the spirit. Oavsett om man väger 50 eller 100 kilo och deras tankar som jag tror att dem tänker fast dem inte alls behöver göra det etsar sig in och det blir svettigt och nervöst men jag ler och jag ler och jag ler för det är ju så vi överlever.
Och jag vill ha min övervåning och mina kläder och mina drinkar och roligt smink för sådant är faktiskt roligt utan att det behöver vara ytligt för det kan faktiskt vara estetiskt precis som att måla en tavla så jag tänker inte skämmas över det inte och hur skulle jag annars kunna se sådär "svaltnaturellmenändåupppiffadsomomjagjämtsågutsådär-snygg ut om jag inte hade allt det där?
Och hur skulle jag annars kunna lipa av glädje och skämmas över mitt välstånd när jag dansar barfota med afrikaner och känner mig mer fri än någonsin och mer äkta om jag inte sålde mig själv ständigt hemma
så jag hade råd att uppleva frihet någon annanstans?

Nä, inte deppa och vara nervös nu.
Vi ska alla den vägen vandra.
What about this?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Go girl! Det klara du galant!
Lycka till! =)
// Lisa

Maria sa...

De där med blondinerna var ju intressant!
Om det stämmer så är det helt sjukt att fördomarna är så djupt rotade!
Tur man är brunett!