tisdag 20 november 2007

Fåfängaaaaa

Jag ska fräscha upp min blogg med lite roligare färger. Kanske...
Och så måste jag tipsa lite om några surfarfavoriter för tillfället.
Det hinner jag alltså med när jag inte filar på min CV, inte bakar bröd och inte städar..
WOHO. Jag göör något.

För ni som inbillar er att smink är något för ytliga töntar kan dra nu!

Lipglossbitch
Bjooti
Rocketqueen
Sminkan

Dessa brudar har järnkoll på precis allt vad smink, hudvård och dylikt är.
Det är skitkul och lärorikt eftersom tjejerna lägger ner otroligt mycket tid på guider, tips, roliga länkar och annat smart.
I LOVE!

Ett smart tips till.
Dollarn är för i helvete nere i 6,41.
Shoppa över nätet dudes.

NU när jag är så generös med tips kanske jag kan få lite tips.
Jag har skrivkramp och skulle behöva sälja in en bra artikel/reportage till någon tidning. Tips om ämnen alltså. Tages tacksamt emot.
Alltså.

Jag bakade världens godaste bröd igår. Som jag hittade på lite själv. Walle åt tills han höll på att spricka. Im proud. So proud att jag ska baka dem idag igen eftersom vi åt upp nästan alla.
I AM a desperate housewife.
Jag skulle fan vara Bree. Om man tog bort det konservativa och NRA. Hoho.

3 kommentarer:

Maria sa...

Åh, du bakar!
Jag kan ösa massor av recept på dig!
Riktiga bagerirecept!

Tessan sa...

Maria: Jag kommenterar din blogg om kvinnofällor här för det gick itne att skriva kommentarer till din för man var visst tvungen att vara "gruppmedlem" eller nåt sånt. Går det att ordna? :)
Jaa, ös på bara! Jag vill få frallorna att bli nyttiga MEN fluffiga! :D

Så sant så!
Och det roliga är att jag PRECIS gick och störde mig på samma sak.

Följer serien Dexter som för övrigt måste vara det bästa som går att se. ;) Inne på andra säsongen nu iaf.
En ny kvinnlig skådis är med och det är ju så jävla irriterande att medan han får gå omkrgin och vara sliten med rufsigt hår och skäggstubb så vaknar liksom hon med nyfönat fixat hår, sminkad så att hon ska se skitsnygg ut även osminkad. Man ser sideboobs när hon bara rååkar klä av sig innan hon stängt dörren till duschen och dylikt. Det kan verkligen förstöra så jävla mycket i en för övrigt jävligt bra serie.
Man kan liksom inte låta bli att tänka: Jahaa, så när ska DEM knulla då? Eller: Jaha, när ska HON klä av sig naken då?

Killar är aldrig näck. Och när de filmar typ nakna svettiga män sådär klyschigt, då garvar jag och tycker det hela är skitfånigt.
Gör min kille det när det är så med en tjej? Hmmm, han skulle aldrig erkänna det. Men jag tror fan inte det.
Är det jag som känner mig ful i jämförelse och därför tänker så? Eller är det helt enkelt bara meningen att undersköna modelltjejer ska förföra killar genom rutan? Jag sliter hår. :)

Det här blev ju en egen blogg nästan.
vad roligt att du har en!!

Maria sa...

Jo, jag råkade skaffa mig en blogg, och nu får jag halvngest av den, men jag vänjer mig nog!

Ja, visst är det så, att killar aldrig behöver vara så jävla snygga hela tiden om de inte vill!
Och de kan vara sexiga fast de är typ 70 år, se Connery!
Vi ska vara 18 hela livet!

Jag hade nog råkat klicka i nån ruta, men nu tror jag man kan kommentera igen!