torsdag 16 augusti 2007

Nytt spår.

JA JÄVLAR.
Jag har beslutat mig.
BESTÄMT MIG!

På måndag börjar nämligen mitt nya...

GI-liv!

I know, det låter ju lite tråkigt, men jag läste världens mest inspirerade artikel i Amelia idag och det fick mig att inse att det är DET JAG VILL GÖRA!
Fick nästan en tår i ögat.
Så här beslutsam har jag inte känt mig sedan jag slutade äta kött för tre år sedan och jag är naturligtvis stolt över mig själv. Eftersom jag VET att jag KAN!

Det var så tydligt och bra hur man skulle göra.
På måndag börjar min tvåveckorsavgiftning.
Det innebär, ingen alkohol. Hoho.

Det är en rivstart så man snabbt märker skillnad.
Men det bästa var ju att jag upptäckte att jag redan nu äter mycket GI. Så matomställningen blir egentligen inte jäättestor.

Men, det bästa är att jag verkligen känner mig redo för en förändring.
Så jävla skönt. Det var tre år sedan jag kände så.

Saken är den att jag ska försöka föra dagbok här i min blogg hur det går.
Det kräver lite av mina läsare oxå. :)

JAG VILL HA PEPP!
PEPP PEPP PEPP!!!!!

Snääälla vänner, skriv att jag är tuff och duktig och klarar det.
Jag SKA försöka skriva varje dag.
Om ni följer det här,
SKÄLL på mig om jag inte skrivit.
Men fram för allt.
PEPPA MIG!

Jag har fått en bra meny och på måndag rensar jag kylskåpet och skafferiet.
Nu ska jag dricka fruktsmoothie som W gjort åt oss.
Mors.

(en annan bra sak var att jag hittade min mystiskt försvunna röda fina tröja. PÅ JOBBET!
Jag misstänker en alien. Eller Alzeimer light...)

5 kommentarer:

Anonym sa...

weii vännen, härligt att höra att du oxå ska börja om på ny kula så får vi peppa varann! Klart du kommer klara det där galant, det vet du! Du är bäst! / Puss Lisa

Tessan sa...

WIHHI. Taack!
Ja det trodde jag ju aldrig!
Men det känns bra jäkla rätt asså.
NU ska vi peppa varann. :)

Anonym sa...

Ohh Terre det där var det bästa inlägget jag läst från dig :D
KOM IGEN! Du vet att du klarar det där - JAG vet att du klarar det där! Och det enda som spelar roll är att du kände den där magkänslan, på den hänger allt.
Och när du känner tvivel, gå tillbaka till det där inlägget exempelvis, där du kan minnas hur pepp du var - då kan du få fram samma känsla igen. Och jag ska nog fan se till att både vara den som peppar och skäller ;D Från och med måndag, har Ballen stenkoll på dig och din blogg! :D

Anonym sa...

you can do it baby!!!! puss / nat

Anonym sa...

Hej Syster!! Vad duktig du är som GI-kör!! :) Challe sa att du hade en ny blogg, jag som läst och skrivit i din gamla mitt äs. ;)
Hur mår du? Hörde av mamma så fint ni har hemma hos er! Ni måste bjuda hem mig och Timo så vi får titta!! :)
Du är så rolig, garvar så svårt åt dina inlägg. Tack för att du finns! Varma kramar
Emma