måndag 20 augusti 2007

G.I Tess- Dag. 1


Pust!

Detta är första dagen på mitt GI-liv.
Jag åt en god omelett med purjolök och tomat till frukost, precis som ordinerat och en vitaminbrustablett.


Det är dags för lunch snart. Som ni märker är min rytm skapligt förskjuten. Ska försöka reda ut det.
Återkommer efter inköp av måttband och förnedrar mig med uppgifter om min bukfetma. :P
Ska det bloggas ska det bloggas ordentligt.

Än så länge känns det bra, men jag har ju inte hunnit bli ölsugen än. Hemska tanke.
NO beer für mich på två veckor. Inte ens efter det egentligen. Inte i den omfattningen iallafall.

NU ska det inköpas måttband och massor med grönsaker.
Sen promenera en timme. RASKT.
:::::::
NU är klockan 21.18.
Middagen bestod av en qournburgare utan bröd med keso, broccoli, paprika, svamp, solrosfrön samt loka.
Blev asmätt och är det än.
Det var nästan fyra timmar sen.
Var ute och gick/joggade runt strömmen i 45 minuter nyss och nu när jag kom hem tränade jag med femkiloshantlar samt tränade, magen, stjärten och stretchade ut ordentligt.

Mellanmål; En näve cashew.

Mitt magmått första dagen: ca, 100cm. (putet) Har mens men det spelar nog ingen större roll.
Midjan: 88,5 cm
Äset: ca 108 cm
Lårputet: ca 109,5

(om någon läste måtten förut så råkade det bli så att jag mätte i inches. Jag tänker inte ljuga och säga att jag gjorde det med flit för internationellt syfte. ..) :P

Dagens +
Jag känner att det här kommer bli roligt och så känner jag mig sund och duktig vilket gör att jag känner mig snygg och bra!

Dagens -
Vaknade försent vilket gjorde att det inte blev någon direkt lunch utan frukost, mellis, middag.

Nu blir det världens längsta dusch med W som föröfrigt blev av med sitt gips idag. En lååång fotmassage är utlovad. :)






1 kommentar:

Anonym sa...

Heja Tessan! You can do it! :) /Helena