onsdag 25 november 2009

Helgpyssel!

I helgen blir det att städa i lägenheten. Den måste snyggas till REJÄLT innan det går att bo i den. Jäklarns vilken grej. Hoppas jag slutar hosta bara. Det är en hel del att tänka på nu.

I natt drömde jag om min söta lilla lya. Och det ska bli så himla skönt att börja bygga upp sin EGEN tillvaro och inte bara leva i någon annans. Stoffe och jag har haft det hur jävla underbart som helst som sambos fast det gick så jäkla fort. Men slår det till så gör det ju. Jag kommer ju ändå vara där typ jämt. Det handlar om självständighet. Jag har inte hunnit samla på mig egna möbler direkt och såna saker. Min inkomst har varit osäker och hit och dit så nu känns det som om man verkligen får chansen att göra något alldeles för sig SJÄLV. Ett bevis på att jag är lycklig och mår bra och bestämmer över mitt eget liv.

Den förre lägenheten jag bodde i trängde ångesten och saknaden ut genom väggarna och när jag målade om från grönt till vitt så sprang jag och spydde och lipade mellan rollarna. Jag hade en för liten säng som stod på golvet och inga gardinstänger.
JAG VET ATT DET ÄR ETT I-LANDSPROBLEM OCH ATT DET FINNS HEMLÖSA MÄNNISKOR.

Sen typ nästan förlora förståndet till att packa väskan med bästa Ellen och åka ut på en reparationsjagklararmigförihelvetesjälvochskaknullaallasnyggakillarsomfinns-tripp som blev exakt sån och sen värsta balla Stoffe som liksom bara stod där och var snygg och knäpp och samtidigt så jäkla varm och som ville att jag skulle adressändra efter typ två veckors pök.
En kväll med småprat på verandan:

S: Fy faan, jag ska ALDRIG mer bo med nån.
Jag:SKÅL FÖR DEN!

Typ tre veckor senare så höll han om mig i köket och tyckte jag skulle adressändra men jag freakade typ ur lite för det gick lite för fort och sa:
-Jag tyckte du sa att du inte skulle bo med nån mera?
S: Men så träffade jag ju diig.

Och då kanske liksom blev det ju så att då kunde jag ju inte freaka ur längre och det var ju faktiskt rätt klipskt.
och för att understryka liksom hans totala gullighet så var han ute och grejade nu när jag började skriva.
Så kommer han med som värsta jultomten och är så glad och gömmer saker bakom ryggen. Och så fick jag TV&Radio julkalendern och så skuttar han ut i hallen och säger att det minsann inte är klart och sen packar han upp Ahlgrens bilar, glögg, cola, EN PACKE PIGGELIN, yoggi, färska fraller ost och gurka och sånt mys.
Så då älskar jag honom ni vet sådär så att man vet att man verkligen gör det. De där små stunderna då det känns lite sådär bara bra i den totala mysfaktorsprylen....eller nåt. :)

Sopm vanligt tappar jag tråden men ja Ellen du får gärna hjälpa mig och spackla och så ska jag ju städa som en liten gnu oxå. Men det kommer bara bli mysigt. Hajja att jag får bå granne med Anna och typ nära Kristina.

Jaja, nu ska jag greja vitaminer och köpa ben till Bysen medan världens bästa kille har en egen jul med nya Call of Duty. Som han har längtat liksom. :)
Oh och så ska det julpyntas oxå. Jag har bråkat till mig en äkta gran.

5 kommentarer:

jos sa...

Få bo granne med Anna är verkligen inte fy skam! Haha, var tvungen att läsa meningen "köpa ben till Bysen" typ tre gånger. Sen insåg jag att det troligtvis är ben som hundar äter som ska inhandlas och inte proteser..

Emelie Jensen sa...

Jag vill ma ha graaan! Andra julen i rad som jag inte far pynta och kopa gran o allt! Jag doooor! Men nasta ju da ska det Fan i mig pyntas tills jag spyr! Da ska jag ha ett helt huuuus att pynta o fan ta den som forsoker stoppa mig HAHA! ;)

Glad att hora att du mar sa bra nu pluttis. Sist vi sags var du ju fortfarande i tusen bitar. Ska bli sa skont att se dig om nagra veckor :D Puuuuss!

tess sa...

JAAAA och du ska komma på julmyshäng hos miiiiiiig!!!!!!!! Jag ska hetspynta så smått i nya lägenheten men i stoffes lägenhet kommer det vara julpynt. Oh så kanske vi kan sitta bara du och jag hemma hos mig eller hos din lilla mamma kanske? Bara skitmysa. :)

Ja guud vad saknar diig!!!! Helt åt helskottas asmycket!!!!!

T sa...

Jos. HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAH. Du behöver ett glas vin. Eller sju;) Jag tänkte ordna det fram över. :)

Emelie Jensen sa...

KLaaart vi skaaa! Kanske inte hos mamma men hos diiiig!!!!! Richard kommer med men jag har sagt att jag vill ha nagra dagar sjalv med mina flickor vilket han forstar. Han far hanga med Patrik eller min mor sa are bara! Jag behover fan en riktigt Tessan kvall. Har sa mycket att prata om som jag inte kan prata med nagon har om. OOOOOH! Jag vill komma hem nuuuu! Hoppas de har veckorna som ar kvar gar snabbt! Annars kommer jag att krivera av langtan! PUSS!