lördag 14 november 2009

En månads förkylning: Check!

Det är mycket som får kliva åt sidan när man är pank men from December är jag med i matchen igen. Det innebär att jag kan ta en spontanöl, bjuda på spontanhäng, spontanköpa en söt liten festklänning osv. S och jag tog en runda på stan idag för att handla förkylningskurer och peka ut eventuella julklappar.

Stoffe gillar allt. Nästan allt behöver han eller vill ha. Åh vilken rolig glasfigur. Kolla bara på DEN HÄR kissgula skålen. Den är säkert bra till nåt. Men även saker, som allt i toastväg. Jag tänkte att det kanske gick att klara sig utan en brödrost om man hade en toastmaster men då fick jag en sån där du-fattar-ju-ingenting-blick så så var det med den saken. Aldrig komma mellan en man och hans brön, så att säga. Ho ho ho.

Jag cravar Whiskey. Men det är tydligen inte möjligt i dessa tider. Jag missar en riktig baluns på grund av det här fjanteriet med snor och skit.
Nu mår inte Stoffe heller bra. Vi kanske svinar ner oss här borta eller så är det något annat. Ska se om jag kan truga i honom en rejäl förkylningskur med citron och ingefära och vitt ekologiskt te från någon skyddad jävla slätt någonstans. Snubbar är fan BARN när det kommer till allt som är nyttigt.

Inga kommentarer: