måndag 16 november 2009

Att bestämma sig och hitta hem.


Jag har nog bestämt mig i alla fall. Jag såg den idag. Lägenheten. Den sötaste lilla lägenheten som HÄNT!
Två stora gammaldags fönster, stukatur i taket. (Iaf en detalj där man har taklampan) knarrande trägolv, 50-talskök men inte det där med lutande skåp utan ett annat mycket sötare, en perfekt kattlådegömma bakom toan men det bästa:
Matplatsen. Stora tunga trädörrar med glas i så man kan gå runt hela lyan och bakom köket vid fönstret är rummet där matplatsen ska vara. Där vid ett stort runt bord vid fönstret ska jag samla mina fina och dricka spriten, spela korten, lägga pusslen, snacka skiten...Där i fönstren kommer missarna säga Mjau och i hallen stod en leende Punsch som kan laga nästan allt och en fnissande bästis som blir en granne bara så där och det kändes så vansinnigt rätt alltihop.

Riva plastmattan i köket så trägolvet kommer fram där oxå, eller lägga svartvitrutig plastmatta ovanpå, vad tycker ni? Köket som är så charmigt old peppas upp med en glad färg vid matplatsen. I alla fall EN vägg. Turkos? Vet att det är rätt vanligt men det gör sig ju så bra, kanske nån form av latte inne på toan som Anna hade i nån burk nånstans. Ska jag måla trägolven vita? De är liksom rödmörkbruna. Nä jag låter dom nog vara....Goa grannar allihop, töntlåg hyra. Ja det är fan kärlek. Hajja kalasen!! :) Lugnet, hemmet. Nån grym grej som avskärmar för sängen. Draperier eller rumsavdelare. Jag vet ju hur mina djur är. Vältavältavälta Mjau mjau mjau! Nära till jobbet, nära till gymet från kärleken. Ja det blir ju fan hur bra som helst.

1 kommentar:

jos sa...

Jag tror också det kommer bli skitbra! :D