söndag 15 november 2009

Principer och dumheter.

Jag är en kvinna av principer. Ibland önskar jag att jag kunde köra upp de principerna i röven på mig själv och jag är inte dummare än att jag vet att jag kastar sten i glashus ibland. Det finns ingen perfekt värld och det finns inga perfekta människor och jag kan inte ha kontroll över allt jag inte tycker om och jag kan heller inte tvinga andra att inte tycka om det jag inte tycker om. Det är ett mantra jag rabblar när det blir mycket ibland och jag känner hur jag blir förbannad eller less eller trött.

Jag skulle inte alls skriva det där. Jag skulle skriva om Dansbandskampen.
Jag hatar TV. Jag hatar TV något så gruvligt. Min kille älskar TV. Om han kunde vara ihop med TV.n så skulle han det. Eller det är han iofs. Han tittar lätt mer på TV än på nånting annat och försöker man ha en konversation med honom så kollar han på TV.n samtidigt som han låtsas lyssna. Ju sliskigare och sämre det är, desto bättre. Och desto mer arg blir jag. Arg på att vi är så jävla idiotförklarade att vi förväntas gilla den där skiten. Att istället för att försöka skapa en bra tillvaro så sitter vi som idioter framför en jävla burk och flinar dumt åt ännu dummare saker.

Jag har inte den där "distansen" "Men det är ju kuuuul" Nä, det är inte kul, det är sorgligt och idiotiskt och det gör mig så less att något så korkat kan få ta så jävla mycket tid hos oss. Vi tittar på program som enbart ska få oss att tro att vi behöver saker vi inte behöver. Mer muskler, nya jeans, nya bröst....Allt för att vi ska konsumera bort den depression media förser oss med. Det är ju fan skitsorgligt.

Jaja, jag skulle iaf säga att det finns ett program på TV som gör mig glad och det är Dansbandskampen. Woohoo. Vi har ärtiga kvinns från Viken, vi har lönnfeta glada gubbar från norr, vi har sliskiga sångtexter framförda med sån inlevelse att man nästan dör. Vi har kläädernaa. Vi har den där lille dansbandsnörden som med nån form sludder informerar oss om vad som är bra dansband och vad som är lite dåligare dansband. En PROFESSOR ffs!

Jaja, jag har tråkigt så dörför skiver jag tråkigt. Dansbandskampen ftw i vilket fall som helst. I går låg Stoffe och jag i soffan och snorade och så röstade vi på DATE. Vilka grabbar! Vilken DUO!

Inga kommentarer: