onsdag 18 november 2009

Att resa...

Det där med att resa är ju så jävla gött. Två polare ska resa och ha roligt nu och jag vill oxå!!! Saknar oron över att flyga tom. Att ta den där virren på flygplatsen. Kolla bagaget hundra gånger. Vara resful.

Mina långresor på otaliga flygplatser runt om i världen har gjort mig till mästare att somna snabbt i konstiga ställningar bland folk. jag har somnat ovanpå min backpack i Malaysia, under en stol i Kina, dreglat på min jacka på golvet i Indonesien, snarkat sittande med huvudet på en stol och en jacka över huvudet i Holland...Hela tiden med ett fast grepp om min värdeväska och ett öra uppmärksamt på minsta lilla flightförändring. haft helt skeva sömnuppehåll på uppåt 40 timmar, glömt en laptop i Krabi, kutat ombord sist på en flight till Bali, stått i bara underkläder på allmän toa i Bangkok, grinat av en tvärnit i Grekland, nickat till på en Mcdonalds i Kuala Lumpur, åkt ensam mitt i natten med en karl till ett skevt sunkigt transferhotell i detsamma... snubblat på en såndärnmanstårpåsåmanslippergågrej i Thailand...
Listan kan göras lång och längre ska den bli.
På en flygplats är det så okej att göra allting. Prata med vem som helst, somna skavfötters med en främling, u name it.

ja ja.
Jobbet går bra men är tröttsamt just nu för det är så jävla mycket info som ska in. man är helt jävla bombad i skallen. Förkylningen börjar nog släppa för jag kände faktiskt smaken av den slabbiga automatchokladen. Hoppas jag slipper jobba 06.55 på nyårsdagen.
Nästa vecka ska det storhandlas mat och julpyntas.

Så spännande är mitt liv. Jo prata med en hyresvärd oxå. Det är lite spännade faktiskt.

Inga kommentarer: