söndag 6 september 2009

Tack

för att jag får omge mig med enbart människor som får mig att må bra. Det känns skönt att det är så naturligt. Det gör också att man mår så jävla mycket bättre. När man faktiskt tar sig rätten att ställa krav på sitt umgänge och värdesätta enbart de bitar som tillför positiv energi och kärlek. Det andra hör liksom inte hemma. Det finns där men på avstånd och den klicken som är viktig och bra får ta all uppmärksamhet.

Vi har alla rätten att välja och lyssna till oss själva. Vi behöver inte bita ihop, inte låtsas, inte fejka. Det gör oss trötta. Vi har heller inte rätt att ifrågasätta någon annans val av umgänge eller icke-umgänge. Det är ett respektlöst övertramp. Så länge vi behandlar varandra väl bör vi respektera även sådant vi kanske inte riktigt förstår.
Jag funderar på att skriva mina egna tio budord, jag som är såååå klok. Att jag sitter här i min egen sunk och är SKITFÖRBANNAD på att jag inte lyckas kuta ifrån mina fiender i FF XII hör inte hit. Kolla Oraklet i Matrix. Är hon fresh eller? Ho ho!

Det är söndag. Jag är inte bakis. Nästa söndag kommer jag inte heller vara bakis. Och inte söndagen efter det. Det känns vansinnigt skönt.
Min kärlek handlar mat. Det är oxå jävligt skönt.

Inga kommentarer: