fredag 2 maj 2008

Gadding

Mina tatueringar börjar äntligen ta form ordentligt i huvudet. Det genomgående temat är en hyllning till fantasin och det faktum att andra världar är möjliga. Det är frihet för mig på något sätt. Jag samlar de vackraste illustrationer som följt mig genom livet, både i min barndom och de böcker som följt mig upp i vuxenlivet där jag kunnat läsa dem igen och ta till mig dem på ett helt nytt sätt och i en helt annan dimension.

Nu återstår det skitjobbiga. VAR ska dem vara? Jag har två helt olika stilar som på något sätt ska passa ihop. Ska det vara armarna? Eller benen, eller ett ben och en arm? Dem kommer bli stora för de är så pass detaljerade. Tid ska iallafall bokas hos den bäste av dem och han är inte ledig innan september. Så jag hinner nog klura ut resten under den tiden. Kan vara bra att få lite ordentlig eld i röven oxå.

Ikväll ser det ut att bli Lkpg. Orkar jag?

Inga kommentarer: