torsdag 29 maj 2008

Från koja till slott.

I-landstarmen i mig gjorde sig rejält påmind igår och Walle höll helt med.
Varför ska vi bo fyra nätter för 1600 i ett råtthål när vi kan bo vid Times square på ett fint hotell för 5600?
Det är ju bara siffror. (....)
Inatt bokade vi, DET HÄÄR!

Känner att det är så jävla mycket skönare, om man kan sova ut ordentligt i en skön säng där man känner sig trygg och får plats med sina saker än att packa in allt flåd i ett smutsigt rum där man inte ens får plats att stå.
Jag har bott på mina platser. Det är inte att jag är kräsen.
Eller jo. Men mest för att jag vill ha en romantisk, fin weekend med den finaste människan i världen. Och för att vi upptäckte att vi sparat in sjukt mycket på byggmaterial.
Snajsigt va?

Om någon som läser varit på Manhattan tages tips tacksamt emot. Anna Siverskog leder tips-ligan med oumbärliga tips och en bok och kartor med utprickningar. :)

Bygguppdate:
ALL skit är borta från vinden!
Vi skulle ju liksom gräva bort all den där dyngan och vi diskuterade sugbil etc.
Men sen kom det fem starka karlar från släkten Wallman, inklusive Hugo som är en fin vän och hippsvipps var allt borta!
Jag var den totala stereotypen och bidrog med hembakad blåbärs och hallonpaj och hembakta bullar och kaffe. (Observera hur jag liksom "lägger till" hembakad för att ni ska fatta att jag bakat helt själv...)

När jag faktiskt kunde kliva omkring däruppe och skrika WOOOOW jättehögt kändes inte tjejkvällarna i solnedgången på takterassen med drinkar så jättelångt borta.

Idag rycker jag in i Linköpingsbutiken. Vilken tur att jag inte håller på att skita på mig längre. :)

Inga kommentarer: