fredag 23 maj 2008

Fåfänga är sunt.


Jag har klippt mig och färgat håret för en halv årslön. Snyggt va? :)
Jag är så jävla fåfäng. Inte så att jag MÅSTE sminka mig innan ica men ändå jävligt fåfäng.
Men jag känner ingen som inte bryr sig om sitt utseende Allt handlar om approach. Vilket intryck man vill göra. Vilken typ av grupp man vill sälla sig till. Utifrån musiksmak, modenycker, eller ren jävelskap vandrar vi omkring på jorden i allt från YVS till fjällräven and I like it.

Däremot är jag livrädd för att det gör oss till slavar. För slavar är vi redan. För annars skulle ju typ, alla gå runt näck och om det blev kallt kanske vi skulle gå runt i djurhudar som back in the days.
En person som anstränger sig för att inte se ansträngd ut anstränger sig lika mycket som en som faktiskt anstränger sig. En person som fördömer allt utom det den själv står för vilket ska vara att inte fördöma snubblar på sin egen fot och det blir sorgligt.

Min dröm är att alla kvinnor och män utan att göra en deal av det kunde kleta ner sig med färg överallt för att det gjorde dem glada. Och låta bli om det inte gjorde dem glada. Om det inte fanns pengar skulle vi säkert gladeligen kleta ner oss med skalbaggsblod till läppstift och pussa varann för ingenting skulle göra någonting.
Så vad fan gnäller vi över?

Jag vill ha bort "skönhets"termerna kring kosmetika. Jag anser inte att man blir vacker av mascara. Jag tycker inte att det ska heta "beauty" "make-up" etc.
Det vackraste som finns är en rufsig rosig alldeles naken kvinna efter sex. Jag har ju då bara sett mig själv men ingen är snyggare än jag just då. Eller med rufsigt hår på stranden med fräknar och bus. DET är skönhet för mig!
Men låna mig ditt ansikte och jag ska färgsätta liv och rörelse i det.
HAHA jag lät som Jesus!
AHAHAHAHAH. Fy fan så pretto.
Vi raderar det .HHAH.
Pillan på jobbet skulle säkert hålla med med tanke på hur jag stod och svor igår morse då jag skulle lära mig lite tricks med vårt nya smink. Det är fan inte lätt alltså.

Poäng: Gör inte smink till en prettogrej såvida det inte handlar om diskussionen att unga flickor faller in i skönhetstänkande i tidig ålder. Det får mig att vilja spy. Eller debatten kring djurtester. Eller det faktum att killar inte får. BORING jag sminkar W. Eller nä, men trollar bort enstaka saker ibland.

Om det är så jälla fel med smink då behöver man ju inte borsta håret heller då? Vad gör det om man är lite rufsig?

När man arbetar med det jag numera gör så får man lite perspektiv eftersom man träffar så många olika människor. Det är så himla roligt och jag inspireras varje dag. Mer FÄÄÄRG. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha Nog svor du alltid men du är SÅ duktig söta du!!! snart kommer du till jobbet hoppas jag, e kaffesugen nu baby!!!