tisdag 6 maj 2008

Det finns inga genvägar till det rätta ljudet dårå...

..men det finns det till allmänbildning. Om man har förmågan att sätta det man läser i perspektiv. Och även i relation till andra saker.
Jag har varit så jävla trött på nyheter på sista tiden.
Allt handlar om smärta och pengar.
Smärta och pengar.
Och hur du ska bli snygg.
Och inför vem.
Och inför dig själv.
Men fram för allt inför andra.
Men framför allt inför dig själv.

Halkade in i slutet på ett debattprogram igår där Betnér och Amelia Adamo medverkade. Betner yrkade på en skilsmässotidning. Därför att alla mår ju redan skit så det är bara onödigt att lura alla med lyckliga tidningar. I princip. Jag garvade högt. För det lät så självklart.
Men ÄR så jävla otänkbart!
Vem fan skulle ge ut en sån tidning? H föreslog iofs att vi skulle ge ut den tillsammans och jag är villig att haka på. Fan så roligt. En tvärtom-tidning som INTE luras. Och som INTE riktar sig åt höger eller vänster utan bara upplyser om att allt är skit.
Men då kan det även räcka att sätta på TV4 nyheterna och höra om ond bråd död och fattigdom och krig och molnigt väder över östra götaland imorgon så inser man att allt är skit.
Eller titta på småflickorna med näsan i Cosmo som ivrigt proklamerar att TA INTE FÖRSTA STEGET SJÄLV. VÄNTA PÅ KILLEN. HAN KOMMER!
På nästa sida- TRO PÅ DIG SJÄLV- TA FÖR DIG!

Förklara för mig hur i helvete det skulle se ut?
Ni får en liten historia:

Snygg-Linda har sminkat sig hela kvällen men hon gör det enbart FÖR SIG SJÄLV för att hon ska våga TAFÖR SIG och VARA SIG SJÄLV ikväll nu när Snygg-Patte kommer till festen. Alla tycker att Snygg-Patte är så snygg och läcker och det är många tjejer som vill ha honom så nu måste hon VERKLIGEN VÅGA TA FÖR SIG utan att ta det FÖRSTA STEGET utom möjligtvis utöva OSKYLDIG FLIRTSKOLA som det står om på sidan 55. Allt är planerat in i minsta detalj. FESTLIGT CHIC MEN SAMTIDIGT SEXIG. STRAMSEKRETERARE MÖTER VILD ROCKBRUD. (uuh den kom jag just på själv den måste jag tillämpa)
Hon glider in på festen och dem har ju faktiskt träffats ett par gånger förut men hon låtsas inte se honom utan ställer sig lite längre bort i ett hörn med ryggen emot för hon måste ju verka SVÅRFÅNGAD och inte VISAHELA PAKETET PÅ EN GÅNG för då kan ju KILLEN TRÖTTNA!
Åh nej, där kommer Lisa. Lisa är en sån bitch. Snygg-Linda kacklar lite med sina tjejkompisar om hur bitchig Lisa är som bara ska synas och höras hela tiden. KOLLA, hon går raka vägen fram till Snygg-Patte och ger honom en kram. Jävla hora.
Snygg-Patte ler och kramar tillbaka. Shit alltså, Linda måste göra något nu! Vad stod det nu igen, ja just ja, GÅ SAKTA FÖRBI OCH GE HONOM ETT LÅNGT FLIRTIGT ÖGONKAST MEN INTE FÖR LÄNGE FÖR DÅ TROR HAN ATT DU ÄR INTRESSERAD OCH DET VILL VI INTE!
Linda går sakta förbi, söker ögonkontakt men Snygg-Patte står ju fan och pratar och snackar med Hor-Lisa och ser henne inte. Snygg-Linda kastar lite nonchalant med löshåret och går förbi en gång till men han ser henne fortfarande inte.
Jävla skit. Jävla bitch-Lisa. Linda och alla hennes vänner ska stirra ut Lisa i skolan imorgon. Sprida ut lögner om hur billig hon är. Gärna så snygg-Patte hör. För det är VIKTIGT ATT SÄGA IFRÅN NÄR NÅGON DISSAT DIG!
Nu lämnar Snygg-Patte och Hor-Lisa festen och går vidare ut. Linda står kvar i hörnet. Arg som ett bi och ryktena florerar redan
Snygg-Patte har inte märkt ett skit utan tycker att Lisa är en cool, rolig tjej som han gärna träffar igen. Linda? Vem är det?

(Förf;anm Jag känner flera Linda och Lisa och som vanligt är det inte tjejerna i historien som är bimbos och horor på riktigt. Hoho)
**


Alla dessa jävla spel som vi brudar ska spela. Fy fan så hemskt det är för det är ju precis SÅDÄR. Det börjar så otroligt tidigt och grabbarna fattar kanske ingenting. Det dem kanske märker är att brudarna svansar kring dem och då spänner dem upp sig lite extra,, bläddrar lite mer i Slitz och så gör brudarna allt jobb medans grabbarna skryter om sina erövringar sen.
Brudar konkurrerar- killar kommunicerar. Åtminstonde i vissa avseenden.

Jag skulle känna mig så jävla lurad om jag var kille.
Och tjej.
Jag har ju varit Snygg-Linda. Sen blev jag Lisa som tog för sig, och nu är jag bara jag.
Tror jag.
Tuff-Tessan.

Jag hör ju hur snacket går i de kretsar jag slutat föra mig för läänge sen. Alla slemmiga killar och osäkra tjejer och det är så jag bara vill spy.
Tjejerna intrigerar och bråkar och grabbarna bara typ sitter där. Flinar lite dumt och sen är det inget mer med det.
Killar som typ, mönstrar en uppifrån och ner, konstaterar att man inte är knullbar och vänder bort blicken igen.

Nä, jag slår ett slag för tvärtom-tidningen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vad bra. Du kan verkligen skriva.

Hittade dig via Mias blogg om du undrar förresten. Lycka till med allt! /d

Emma, sa...

Love you, så bra skrivet! Puss

Maria sa...

Jag hade köpt tvärtom-tidningen direkt!

Jag har heller aldrig fattat det där jävla spelet.. vill man ha någon säger man väl det? Det går enklare och fortare och man slipper bete sig som ett våp.