måndag 12 maj 2008

Att vakna av att man nyst..

..när man ligger på rygg.
Är ingen trevlig upplevelse.
För att få slut på den här förbannade pollen-skiten ringde jag till vårdcentralen för att få kortisonpiller. Det faktum att jag fått det utskrivet tre gånger förut tycker jag borde göra det rätt så självklart att göra det igen. UTAN att någon doktor måste pilla mig i näsan och fråga om jag röker. (jag tittar med hundögon och säger nej)

Min pollenallergi gör mig otroligt jävla skitförstörd. Jag kan inte sitta i parken med mina vänner längre och trode ju att jag skulle ha det lugnare det här året. Så naivt av mig.
Dessutom gör den dyra, receptfria pollenmedicinen som vi tvingas köpa eftersom läkemedelsföretagen profiterar på människors sjukdomar, mig jättedålig.
Jag blir förbannad, drömmer mardrömmar och tjuter. Allt utom att dämpa mitt snor alltså.

Jo, efter mycket om och men och efter att jag typ tvingats hota upp den snorkiga sköterskan och snackat om fördelar med privatvård och att jag gladeligen hostar upp för att slippa den här jävla telefonskiten kom det ett e-recept till apoteket.
Soft.
Nu går jag på dyngkortison och beräknas vara bra inom typ nån dag.

Min bästa vän går nu som lärling hos de bästa tatuerarna och min kille lånade gladeligen ut sitt ben för hennes debut-tatuering. Hon har gaddat typ fyra pers förut men inga vi känner.
Var förbi och hälsade på och den är SKITSNYGG. Hon är så duktig så det blir en liten tår. Ska lägga upp bilden snart. Sen kommer min inom kort också hoppas jag.

Inga kommentarer: