söndag 11 maj 2008

Småskrot.

Läste precis att barn med napp dreglar mindre.
...(!)...
Är inte det jävligt logiskt?
Om ungen dreglade skulle ju fan inte nappen vara kvar i munnen. Då skulle det rinna slem på nyinköpta Polarn&Pyret tröjan och morsan skulle lacka ur. I know I would.
Det är inte gulligt med slem.
Inte heller gulligt med andras barn som slemmar.
Sluta slemma.

Nu kanske det vidare i artikeln stod att typ barn som använder napp får en mer välutvecklad kännedom med munnen vilket ger barnet större kontroll över sin salivproduktion vilket då gör att den dreglar mindre.
Men jag gillar att bli lack på förhand och leka lite smartare än DN,s journalister.

Med tanke på hur min kudde ser ut och känns efter en powernap i fosterställning kanske jag borde återgå till min napp.
Eller vänta, jag använde fan inte napp.
Crap. Jag slemmar än.

Annat småskrot är när man står hemma på morgonen och ska ha sitt gudabenådade kaffe och inte har mjölk och får rännsketa utan mjölk utan får ta en skvätt matlagningsgrädde istället men förpackningarna är så jävla små och värdelösa och går inte att få upp med bara fingrarna och saxen är borta så jag försöker bita upp den och mitt kaffesug gör mig förbannad på tetrajävelsjäveln och det går inte ens att bita upp den förrän jag biter lite extra hårt och då går den upp jag får grädde i munnen och på golvet och kaffet smakar smör.
Jag ska fan skaffa hemleverans på mjölk.

Dessutom har jag börjat lägga på luren i örat på fuckin marknadsundersökningsföretag som ringer och ska fråga saker. Jag känner mig sjukt otrevlig och får jättedåligt samvete efteråt och är rädd att dem ska ringa tillbaka och skälla på mig för att jag är så dum.
Men jag ORKAR inte kvittra åt dem att dra åt helvete utan slänger hellre på.
Dessutom, när det är fullvuxna människor och inte barn som ringer så blir jag förbannad över att dem är såna jävla förlorare som inte kommit längre än dit i livet och då slänger jag på av ren princip.
Jag är elak.
Elak, men ärlig.

Inga kommentarer: