måndag 2 juni 2008

Samma likadan

SOL!
O, min runda gula varma boll.
Låt dina strålar skina ner på alla sommartroll.
Vi blir varma och glada
Och åker på solsvada.
Och röd rygg
Bland alla mygg
-bett.

Min poetiska ådra svider lika mycket som pannan och bröstkorgen för tillfället gör.
I lördags vankades det Storåfestival i Söderköping med skitdåliga band och fullgubbar om vartannat och det är precis så det ska vara. Så jävla opretentiöst och underbart.
Ska tillägga att det var godisregn.
Kul för unga band att få spela lite också men det var ju inga kravaller direkt.
Bara skitmysigt.

Min älskade Frida kom förbi ända från huvudstaden och det var riktigt kul att få snacka lite skit med henne. Dock gick våra meningar isär om hur vi skulle spendera kvällen så storstadsbon drog till Norrköping för krök och jag åkte ut på mina vänner Lisas och Martins nya fina torp för en orgie i grillning, snapshävning samt afrikanska trummor mixade med västerländska moderna gitarrackord. Det var ett schysst jävla jam!
I söndags solade vi hela dagen och grillade lite mer och drog ut och badade.

Hett tips till alla som vill gå in i nåt. Trumma. Medan man kämpar för att lära sig en takt och behålla den när de andra börjar lira nåt annat gör att man tappar tid och rum fullständigt. Kvar finns bara rytmen och den totala coolheten i att det är man själv som trummar.
Tack Simon för att du är så duktig!

Idag jobbar jag hela dagen vilket inte gör något för min hud måste ändå vila från solen. Imorgon kanske jag däremot kan vara ute lite. Tur att jag blir brun och inte rödrosa. Det gör nog ännu mera ont.
Imorgon fyller dessutom min lillasyster hela 19 år. Hon ska få en överraskning. :)

Simon och hans tjej är dessutom riktiga friluftsmänniskor och nu snackas det rätt så hett om att dra ut och paddla kajak. Jag är pepp, men skeptisk för det är ju no way in hell att jag håller mig kvar i den.
Undrar om man typ kan, montera upp en kajak i luften med en madrass under och liksom en vält-anordning så att man kan öva sig på att ta sig ur den där jäveln när man välter? Jag kanske ska bygga en?

Inga kommentarer: