lördag 2 februari 2008

Nödvändigt päckel.

Godmorgon!

Det är viktigt att ta hand om sig själv.
Annars dör man.
Eller så blir man fet...

Jag är lite fet, men inte död.
Är det ett hälsotecken?
Om någon av er tittar på House, så hoppas jag ni förstår vad jag menar när jag säger att man kan bli lätt hypokondrisk efteråt.
Läkaren House med sin käpp. ignorerar friskt allt och alla förutom när det kommer in någon som har typ, ett skrapsår vid naveln och föredrar att bre mackan på ovandelen...då rynkar han bekymmersamt pannan, och efter vääldigt mycket pannrynkande kommer dem fram till att det är en mycket allvarlig neurologisk sjukdom som kommer döda patienten inom typ en timme.

Jag har därmed uppmärksammat alla mina skavanker. Är inte nageln lite lång? HUR är det egentligen med min motorik och borde jag gilla att spela bandy?

Jag gillar dock House som fan. Han är bitsk och elak och kommer undan med det.
(men innerst inne är han ju faktiskt rätt så ensam) och så är det ju något med förbannade män. Gunvald, du vet att jag skulle...Hahaha.

Det jag skulle komma till med det här var iallafall från början att jag börjat med en tesked linfröolja om dagen.
EN tesked täcker heela Omega-3 intaget.
Jag har kommit på att fiskpinnar och lax någon enstaka gång inte direkt fyller upp det behovet. Trots flitigt ätande av frön.

Mitt problem är iallafall att inta det.
För det smakar så jäävla PÄCKA.
Igår: I min morgongröt.
Fördel:Ingen
Nackdel:Det tog aslång tid att få i sig gröten, som nu smakade PÄCKA hela den.

Idag: I min morgon-proviva

Fördel: Det vara bara att svepa
Nackdel: Det smakade PÄCKA. Igen.

Men vad gör man inte för sin hälsa.
Idag ska jag snart ta min morgoncig. (en om dagen bara faktiskt, vägrar lukta rök på jobbet)
Ikväll ska jag bli full.

Just ja.

Linfröolja.
Nackdel: Man rapar linfröoljesmak. Ni som känner mig känner till mina rapar.
KAN NI FÖRESTÄLLA ER HUR ÄCKLIGT DET ÄR??!!

Vill någon noppa ögonbrynen är ni välkomna på drop-in!
Jag ska försöka att inte rapa linfröolja i ansiktet på någon....

DÄÄÄNG...(ljudet av Terese som får sparken...)

2 kommentarer:

Maria sa...

Hm, det är nåt dåligt med linfrön.. ska kolla det och återkomma. Så du kanske inte ska äta det iaf!

Åh, jag älskar att få ögonbrynen noppade!
Somnar nästan.
Är nog nån gammal plocka-löss-ap-gen..

Anonym sa...

nämen fyyy. NU bli jag orolig.
Men solrosfrön då? för dem tycker jag så hemskt mycket om att ha på bröden när jag bakar. och i gröten. :)
Allt väl annars?