söndag 24 februari 2008

Superduper

Hallonregnet över Lohans senaste film förvånar mig föga.
Inte nog med att hennes namn låter som en B-porrskådis, hon har dessutom supit bort sina chanser att någonsin bli tagen på allvar.
Till skillnad från Amy Winehouse som super och knarkar med stil (hur man nu lyckas med det..) förblir Lohan en alkoholiserad B-skådis innan hon ens fyllt 25.
Jag är skadeglad för jag har inga pengar och så fattar jag inte hur misslyckade, plastikopererade unga människor kan få så mycket uppmärksamhet och sätta idealen i världen när det finns hur många vettiga människor som helst som aldrig får synas, eller som blir utsatta för pajkastning när dem försöker lära oss något.

Fuck you Lohan och alla andra patetiska mediaoffer.
Jag avundas er inte.
Jag tycker inte synd om er.
Jag önskar bara att jag kunde få lite av era pengar.
Typ till att bygga barnhem...
eller nåt...

en stund senare...

Däremot kan jag inte låta bli att reagera över att tjejer som släpper loss ska få så jävla kass stämpel medan killar som gör det anses vara lite "vilda och farliga och sexiga med sin tredagars stubb och bakfyllefrilla.
Men jag drar nog de flesta attention-whores över samma kam. Inklusive mig själv.
Dock finns det få saker som slår en bakfull svullen Terese en lördageftermiddag.
Det kanske vore något för tidningarna att skriva om.

Brudar: Fortsätt kröka och ta för er. Men gör gärna något bra samtidigt när ni ändå är igång...

Inga kommentarer: