måndag 4 februari 2008

Välkomna...

Min blogg är mitt lilla barn av ord och nu har hon fått ett nytt namn som jag tycker om.
Kabinett betyder 'litet rum' och det tycker jag är fint. Jag har en speciell dröm för det här namnet men det talar jag inte om men det innehåller saker man kan äta. :)

Jag jobbar hårt bland parfymer och smink och tanter och det är ganska så roligt men jag vill veta vad jag vill bli snart för det känns ju ganska tråkigt att inte veta sånt.

Walle och jag har gjort ritningar för bygget. Det kommer bli världens tuffaste lägenhet. Jag skissar på väggmålning och pratar badrumsgolv och väljer matbord så jag kan bjuda vänner på middag.
En bostadsrätt med den här låga månadsagfiten är en sån jävla dröm att snygga till.
Det blir en chillhörna med kuddar däruppe oxå för det finns minsann massa roliga vinklar och vrår.

Om någon känner sig manad att tipsa om billig, snabblagad mat som man inte blir fet av vet ni i vems kabinett ni ska skriva.
Jag är jäävligt trött på min matlagning.
Idag blev det ugnsstekt rödspätta. Det var gott men jag är iallafall trött på att laga mat.
GLÄH.

Imorgon kommer min gullevän Anna hem från en måndag i Argentina och det kittlar lite i magen för det ska bli så jävla gött att åka ut till hennes torp på onsdag och bara vara. Somna framför brasan i vardagsrummet och skvallra av sig och äta hennes underbara mat. Hon är kock förstår ni. Ingen dålig sådan!

NU ska jag stupa i säng för imorgon är det en helskottas massa att göra på jobbet.
Tills dess får ni drömma sött och ta hand om varandra.
Och lyssna på Starkt material!

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är söt och jag vill verkligen laga massa god mat efter ett och ett halvt dygn med äcklig flygplansmat och maxmål hehe. men vi ska kanske göra semlor med daniel, ett litet avkall på nyttigheten får vi unna oss :D

Anonym sa...

asså det är ju skitbra! för igår fick jag OXÅ äta semla för då var det ju fett-tisdag. ;)
Jag ska nog fanimig ge mig på att baka några själv oxå. :)