torsdag 28 februari 2008

Rasism när den är som bäst eller sämst?

Förutom att rasism alltid är sämst så kan det även bidra med i bästa fall ett hånflin.
Dessa människor är inte särskilt intelligenta, om nu någon missat det.

Helena Sandklef länkar till Nassetidsskriften "Den Svenske" där dem lyckats nosa reda på en Same som begått ett brott. I brist på andra icke-svenska? Jag dör.

Än mer intressant och ironiskt är att dem har ett utvecklat språksystem som ger surfaren möjlighet att läsa artiklarna på 11 olika språk.
Walle och jag hade en inte allt för seriös diskussion om detta nu på morgonen.

Möjliga anledningar till att hänga ut Samer på hemsidan men samtidigt kunna läsa artikeln på polska:

  • En ny form av nasism som grundar sig i att alla europeer är svennar. Vare sig dem vill eller inte.
  • Skribenten vill framstå som "tolerant"
  • De tror inte att samer finns på riktigt
  • De har allierade i utlandet som tröttnat på alla invandrare och flyttat utomlands....
  • De hoppas att alla europeer ska känna sig lockade av svennenasseideologin och flytta hit...(?)
Som ni märker finns det inte många rätt.
Inte många rätt alls.

För övrigt är jag förbannad efter att ha sett ett debattprogram igår som handlade om insemination och lesbiska dunderbrudar som kämpar för sina rättigheter ska behöva sitta och förklara sina beslut på en sån ofattbart låg nivå att man baxnar.
Att vi idag fortfarande harvar kring huruvida barnet har rätt till en mor och en far förvånar mig mycket.
När vi snackar om insemination liksom. En kvinna sa att hennes unge inte skulle få veta vem farsan var eftersom ungen helt enkelt inte hade någon farsa. Däremot två mammor.
Ett av hennes argument var:

- Om jag donerade sperma skulle inte jag vilja att det knackar på dörren om 18 år. Kanske flera gånger...

Jag upplever de här diskussionerna som jävligt obehagliga. Jag skulle känna mig så jävla kränkt om jag tvingades diskutera MIN sexualitet, och MINA val vad JAG vill göra med MINA ungar och med MIN kropp med en vilt främmande konservativ jävla kristdemokratbitch som fortfarande dyrkar folkhemmet och heterokärnfamiljen.
Det finns väl för i helvete en anledning till att det inte FINNS längre!
För att det inte fungerade!
För att människan började slå sig fri. För att kampen har förts av starka, underbara gaymänniskor och feminister. De har banat vår väg.

Hur fan kan vi sitta i debattprogram och diskutera människors längtan efter barn på en moralisk nivå när det är männen som slår sina fruar, när det är männen som begår brott, när det är männen som utsätter kvinnan för förtryck när det enligt hur många statistiska undersökningar som helst är mannen som står för supande och våld mot barnen i hemmet?
För att inte tala om mörkertalet.

Förklara för mig varför inte debatten ligger DÄR.
Förklara vart männen är i den här frågan.
Enda gångerna männen höjer rösten i debattfrågor är för att försvara sig. Inte för att lyfta problemet.

Nej, vurma för folkhemmet. Vurma för att låsa in kvinnan igen. Vurma för att låta alla svin till män slippa undan. När det är just DEM asen vi vill åt.
Varför diskuteras aldrig kvinnomisshandel på ett intelligent plan i TV?
Varför diskuteras det skeptiskt huruvida gaypar ska få adoptera eller inseminera? Det handlar om att sätta barn till världen som kommer få hur mycket kärlek som helst.

Mobbningsfrågan togs naturligtvis upp också.
I ett skolväsende där man blir utmobbad om man inte har rätt jacka på sig eller råkar vara fet diskuteras det om inte barnen med gayföräldrar kommer bli mobbade.

Borde inte tyngden på frågan vara, VARFÖR barn blir mobbade öht och varför rektorerna och lärarna väljer att blunda för det?

FRI KÄRLEK! Och alla ni konservativa jävla idioter kan stanna upp ett tag och fundera över vilken typ av värld ni vill ha. Och sluta lägg er i våra kroppar!

Abortfrågan retar mig också något så fruktansvärt men nu orkar jag inte skriva mer.
Den idiot som försöker lägga sig i min kropp slår jag på käften!
Jag menar det!

2 kommentarer:

Emma, sa...

Love dina inlägg! Speciellt det här: Hur fan kan vi sitta i debattprogram och diskutera människors längtan efter barn på en moralisk nivå när det är männen som slår sina fruar, när det är männen som begår brott, när det är männen som utsätter kvinnan för förtryck när det enligt hur många statistiska undersökningar som helst är mannen som står för supande och våld mot barnen i hemmet?
För att inte tala om mörkertalet.

Du är bäst!!
Kanske kvistar förbi på lunchen imorgon. :o)
Kramas

Anonym sa...

I know. Det retar mgi något så fruktansvärt.

Ja men ghör det.! Börjar 12. PUSSPUSS.