måndag 5 oktober 2009

Vrida tillbaka dygnet är en bra ide.


Häver kaffe och undrar hur jag kunde vara vaken till klockan 6 i morse. Höll på att skylla på Stoffe men kom på att jag hade varit vaken så sent/tidigt/ iallafall.
Den dagen jag vaknar utan ångest och känner mig övertrött kommer bli en mycket bra morgon.
Balans tack.
Balans någon?

Snart en långpromenad i solen. Ska tänka kreativa tankar och göra upp ännu en lista. Som inte innefattar att lägga sig i ett mörkt rum och dra täcket över huvudet och låtsas som att världen inte finns. Det är lustigt hur man kan fastna i en sån här negativ spiral när man är fullt medveten om vad som händer.

Läste ut Nikki Sixx egna biografi igår. Alltså inte den om Mötley Crüe. Heroin Diaries. (Oroar mig alltid för att råka skriva diarée istället för dagböcker)
Den mannen var ju fan inte klok. Inte resten av bandet heller men han var FAN INTE KLOK.
Jag har typ dåligt samvete när jag är bakis en söndag och har druckit en liter vin medan han drack MINST en halv flaska JD VARJE kväll. En halv flaska var lite. Då hade han skött sig liksom. Så lägger vi på hundra liter sprit till, asmycket kokain och heroin. VARJE kväll och sen resa runt hela världen och spela. Han hann dessutom pöka otaliga fnask, vakna i sitt eget bajs, hata sin mor och diverse annat kul. Inte konstigt att det gick käpprätt åt helvete. Men han reste sig.
Efter att ha överdoserat och dött, gick han hem i strumplästen från sjukan och överdoserade en gång till och senare lyckades han bli drogfri, släppa mycket av sitt agg gentemot modern, finna kärleken, få fem barn och nu är han ihop med Kat Von D och ser helt okej ut med tanke på omständigheterna. Visst han gjorde ett ansiktslyft i direktsändning i nåt sketet program och blä blä blä men ändå liksom.
Här sitter man i Sverige i en liten lägenhet i Norrköping och har lite ågren över att man slarvade med alkoholen i helgen och försöker hitta något att plugga. 24 år gammal.
Perspektiv.
Så-jävla-svenskt.
Och så jävla inte ett dugg rock' n roll.

Inga kommentarer: