tisdag 27 oktober 2009

PMS.

Jag är besvärlig.
Jag har alltid varit besvärlig.
Om något är snett så fungerar jag inte alls och såhär typ fem dar innan mens är jag fet, ful och gråtmild. Jag vet att många systrar skriker WORD!

Idag började det. Först såg jag en sjuk kattunge på TV. Och en sjuk labrador. Och en ko som behövde hjälp att få ut sin lille kalv. (fast det var mest äckligt)
Kattungen hade problem i sin lilla magis och när veterinären som var en ung tjej med stora lessna bruna ögon klämde på magen så mjauade han så ledsamt och hans matte grät och de små barnen hemma fick prata i telefonen med lille gråe Felix att han snart skulle få komma hem så de fick leka igen med Felix bara låg där pch pep. Jag lipade som bara den.
Felix och labradoren blev friska så då kunde jag andas ut. Förberedde mig på att väcka S som sov inför sitt nattjobb med att snora ner hela sängen över lille Felix som kolade men det slapp jag.

Nyss började jag istället lipa över Lisas farmor spm hade blivit nekad att få ringa hem från SJUKAN när hon skulle ta sig hem och glömt sitt busskort så hon behövde telefonen för att kunna ringa Lisas pappa så han kunde hämta. Hur historien slutade kan ni läsa här, men jag tjöt.
Det fick mig osökt att tänka på min årliga stortjut som kommer varje år lagom till Julen.
Röda Korset gör ett sådant jävla kanonjobb. För vet ni hur det är? usch nu tjuter jag igen. Här kommer det. SNÖRVEL SNÖRVEL HICK!

Jo, varje år när julen kommer så finns det så många ensamma människor i Sverige som blir oroliga. OROLIGA.
De blir oroliga för att de är ensamma och ledsna och övergivna och inte har någon att prata med. Då kan de bland annat ringa till Röda Korset för att få en vän att prata med en liten stund på julafton.
100 000 hembesök gjordes förra året under julen till ofrivilligt ensamma människor!
Och det slutar inte där. RK har också en kramkampanj. Där man kan smsa en kram eller ge sig ut som stan som kramfrivillig. Så kan man åka runt och krama folk som aldrig får en kram.


KRAMAS FÖR DE ENSAMMA HÄR!

Inga kommentarer: