tisdag 20 oktober 2009

Hosta, kräks oxh inbillade fjärtar.

Fräsch titel va?

Vaknade i morse och mådde röv. Som jag gjort de senaste två veckorna. Saknar att bara få sträcka ut mig förnöjsamt, kyssa min kille i nacken, hålla om honom en stund och sen gå upp och brygge kaffe.
Istället såg det ut såhär i morse.

Vaknar med hufvudvärk av att Stoffe kryper ner i sängen nybadad. Grav mysfaktor=sked och puss och sen somna om en stund. Vaknar fortfarande i en sked tre timmar senare med sovande arm, hufvudvärk och lägger mig försiktigt på rygg. En suspekt doft träffar mina näsborrar en längre stund. Ligger han och SMÅFISER? Drar upp täcket över nosen så bara ögonen sticker ut och sneglar försiktigt och anklagande på min intet ont anande gute som sover så gött. Tänker solidariskt att det kanske var jag själv som fjörna strax innan jag vaknade men håller det i sig så här länge? Vad har han ätit? Det var då självaste fan att en inte ska få vakne upp i lugn och RO.

Går upp hur sängen- i det här går det ju fan inte att ligga. Tittar ut i köket, kramar om och släpper ut Bysen på gården, går in igen. Går tillbaka till köket. Luktar det ända ut hit? Sticker nosen in i sovrummet igen och kännert igen. Nä det här var fan inte av denna värld. Kastar lite boll med Bysen på gården och upptäcker att det luktar ÄNDA ut hit. Sen inser jag att det är den där jävla disktrasefabriken eller vad fan det är. Eller pappersbruket. Nåt skit blåser in över stan.
Nyvaken är ju inte alla sinnen precis som de ska så det första jag gör är ju att tänke att han ligger och pluttar. Oskyldig var han.
Så läser jag Lisas blogg och bryter ihop för hon går runt hemma med rynkad nos och undrar vem som lagt en plutt nånstans i hennes lägenhet. Jag undrar om hon oxå konstaterade samma sak som jag.

Snart promenad med bästa Jos och Milo och sen hem till Anna för en fika och tjatter. Skitmysigt.

2 kommentarer:

martin sa...

Det var utifrån stankhelvetet kom ifrån! Jag blev varse det hela nä'r jag slog upp porten, fy fan vilken stank! Så nu kan jag avskriva en smygbajsande M och dålig andedräkt också, toppen! =)
Hoppas huvudvärken släpper och att du mår bättre snart.

SKRATTANDE FÅGLAR sa...

Haha fjärtar!