fredag 21 augusti 2009

Hula hula

skrev jag för att jag inte kom på något bättre.
Nästa helg gifter sig min älskade syster och jag är redan lipfärdig.
För att inte tala om nervös.
Jag ska nämligen sjunga en sång.
ingen hjälp har jag heller. Bara jag och ett par stämband och cirka 60 ögon som tittar på mig.
Eftersom jag alltid tar allt ett steg längre tänker jag nu delge er tänkbara scenarion som kan inträffa under denna 3 minuters förnedring.

  • Jag tappar bort mig
  • Jag tappar rösten
  • Jag tappar fattningen
  • Jag svimmar i förskräckelse
  • Jag slutar mitt i för att jag inte pallar mer och låtsas börja tjuta för att få slippa
  • Jag blir naturligtvis jättebajsnödig
  • Någon får en särdeles kraftig hostattack. (troligen farsan)
  • Någon blir sådär som man inte får bli när det är alldeles tyst. Nämligen skrattig och får sitta och pilla med servetten och stirra på sina skor för att inte börja fnissa och naturligtvis ser jag det och då är vi tillbaka till de tre första punkterna på listan.
  • En hund sliter sig från gården bredvid och är nybadad och typ skitstor och kommer gläfsande och fäller mig.
Jag ska även delge er vad som gått åt helvete på söndagen.
Dessutom är det svårare att förstå nervositet hos någon man tycker är duktig på någonting- När jag pipit fram att jag är skitnervös så kommer det ett "Äsch, du som sjunger så fint" vilket ju är jättefint att veta och jag gör det så jäävla gärna men fan vilken ångest man ska gå runt och ha innan.

Inga kommentarer: