onsdag 1 juli 2009

Nu har hon drömt konstigt igen

Ibland drömmer jag så det fan inte finns ord för det. Om någon har en teori kring denna nattliga session blir jag tacksam.

Jag har en ganska återkommande dröm så där några ggr om året att jag är gravid. AKUTGRAVID. Helt plötsligt är magen skitstor och kotten kommer när som helst och jag har ingen mat och inga blöjor och inget hem och ingen PAPPA för det vet jag aldrig vem det är och alla tittar konstigt på mig och undrar hur jag kunde vara så oansvarig att skaffa barn när jag inte har något av det där och så tittar mamma och pappa konstigt på mig och det är bara skitpanik. Jag vaknar, klämmer mig på magen och pustar ut upp till Arvidsjaur av tacksamhet att jag fortfarande är obefruktad.

Den här var dock lite annorlunda. Helt plötsligt är jag skitgravid, och jag föder barnet, som är en filé av något slag som jag lägger i stekpannan. Jag undrar lite förbryllat om barnet verkligen ska se ut sådär och om jag verkligen ska göra sådär. Då kommer barnmorskan och petar på filén som vänder på sig och blir till en skitsöt liiten bebis (tänk så liten så den får plats i en stekpanna) Jag tar lyckligt upp den och håller den mot mitt bröst och ska amma den men kommer på att brösten är för små och det finns ingen mjölk i dem för jag blev ju gravid så fort och då kommer ångest för jag har ju ingen annan mat men helt plötsligt så går det iallafall och barnet får mat och så vaknar jag men inte alls med samma ångest och sen lättnad som brukar följa på de drömmarna.
Berättar det här för min mamma vid frukostbordet och hon tittar lite lustigt på mig och berättar att hon för några dagar sen drömde att jag full av RAGE och jättemycket viftande med armar och ben kommer farande mot hela familjen med en bildskärm som täcker hela kroppen fast liksom transparent inuti kroppen med flimrande bilder....(!?)

Har haft ett par riktigt sköna dagar med bästa hänget ute i Bottna på Fias, Linneas och Kennys land. Brunare än bajs och vi har åkt ring efter båt och druckit vin och öl och nakenbadat. Det finns måånga roliga, nakna bilder på sjöodjur..;)

2 kommentarer:

Linnea Östling sa...

haha drömmar är roliga! ja drömde häromdagen att jag födde två mobiltelefoner som jag hade äkta moderskänslor för..

T sa...

ehum, ehum och åter ehum...:)