onsdag 23 januari 2008

Tsunami=kul?


Den här bilden visades i samband med en artikel om tsunamin på DN.
Det första jag tänkte var: Har någon skapat konstverk av kukar på stranden?
Den tanken hann fladdra förbi väldigt, väldigt fort innan jag fattade att det var avkapade palmer efter att tsunamin har farit fram och fört med sig död och förödelse, vilket naturligtvis inte alls är roligt....
Men är inte bilden, liiite, liiite rolig?
(snälla säg att den är rolig snällasägattdenärroligsnällasägattdenärrolig...)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag får väl erkänna att jag har lika dålig humor, men känn inte att det är nån tröst för din del, jag garvar ju fortfarande åt mitt "det går i vågor"-skämt. Måste fan sluta med att skratta åt hemska saker! Fast det är ju tur att man ser nåt kul i eländet!
//Lisa

Maria sa...

Jo, det var min första tanke också.
Så bilden är kul. Tills man fattar vad det är.

Anonym sa...

jag måste eränna att det nästan fortfarande är lite småroligt. just för att det itne fåår vara det. förbjudet är alltid jobbigt. :P

Emma, sa...

Haha, min tanke var, fan där ligger det lite dasar och solar sig. Harkel, lite kul är det allt.:) Fast sen sorgligt. Puss